Den beste filmen i hele mit liv!

Året var 2002. Det var den gamla goda tiden när den fantstiska Orvar Säfström hade filmkrönikan på tv. Varje torsdag bänkade jag mig framför tvn med ett leende. Dels för att höra hans otroligt roliga sågningar av tex (AVP) mm. Men en torsdag,jag minns inte vilken månad,men jag satt garanterat med en cola i handen och en marabou-choklad i andra. Orvar dök upp med sitt vackra tv-ansikte och började prata. Efter en stund pratade han om Danny Boyle. Danny Boyle tänkte jag? Jag känner igen det namnet...Trainspotting! Där har vi det! En grym,men lite obehaglig film som jag måste se om nångång. Men nu ska vi inte tala om Trainspotting. Vi ska tala om den beste filmen i hele mit liv!!
 
 
Sommaren 2002 åkte jag,min syster T,min kompis P,hans syster L till Sundsvall för att ha semester där x antal dagar. Jag och min kompis P var ungefär lika kaxiga som om att Coventry skulle möta Bradford (Bradford är ju bäst i världen för dom slog ju ut Arsenal igår..) när vi blev avsläppta utan anledning mitt i Sundsvall för att bege oss till P´s andra syster M. Tro det eller ej,men vi överlevde och tog oss dit. Helgen skulle innebära shopping (filmer,cd-skvor och godis) men även bio. Jag hade lyckats övertala P att vi skulle se "Den beste filmen i hele mit liv" dels för att det inte gick så många intressanta filmer och dels är jag en sån som gör allt vad Orvar Säfström säger inom filmväg. 
 
Filmen vi såg heter "28 dagar senare". Den är enligt mig perfektion. Det är spänning,våldsamt,grått,tragiskt,ett öde London,galna militärer och sjuka jävla zombier/galningar. Inledningen är perfekt och sätter standarden (ni måste se den,för jag orkar inte pekfingervalsa hela kvällen på tangentbordet) för att sedan fortsätta i hemskheter,med inget hopp och tragedi. Det kanske inte låter som världens roligaste film men jag blir glad efter jag har sett den,för den är så förbannat bra. Jag blir glad efter jag har sett den,för att det finns en regissör som gör så många olika typer av filmer men gör det så förbannat bra! Tex Trainspotting,127 timmar,Slumdog Millionaire,Sunshine och även den sköna The Beach. Så tack Danny Boyle för det du gör och fortsätt med det!
 
 
Sen ska jag berätta en annan historia när jag och min kompis P va i Sundsvall och valde mellan Kung-Fu Hustle eller The Pacifier...We did not choose wisely...
 
Men det mina vänner blir en annan tragikomisk historia i Wännes liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0