Jag blir galen!

Enter! Enter-knappen är enligt mig,världens ondaste uppfinning just nu. Det kan ni bara se på mina 2 senaste (väldigt intressanta) inlägg. Allt jag skulle göra,va att efter jag hade gjort rubriken så skulle jag ner och börja skriva. Jag tryckte enter. Vad hände? Jo,jag publicerade inlägget. Jaja,tänkte jag. "Fool me once...) Så jag provade igen,men med tanke på mitt minne (När man är 88 år gammal,börjar minnet svikta lite) tryckte jag ju självklart Enter igen...
 
Men nu,på tredje försöket lyckades jag. Det här med bloggande är svårt och jag måste nog bli lite mer varm i kläderna. Men det ska bli bättre,det lovar jag!
 
Jag kan bli galen på många saker. Mitt favoritlag Coventry,förlora i tv-spel,slå en felpass i fotboll eller se en kass film som man trodde skulle innehålla lite underhållning (Typ Snow White and The Huntsman). Men det värsta som finns,alltså det som är enligt mig sjukt jobbigt och jag blir galen varenda gång det händer. Det är hicka! Ja,ni hörde rätt! Att få hicka är sjukt jobbigt. Den jävel som uppfann hicka,ska ha sig en smäll. Vad ger det? Vad är det för meningen. Och sen att man ska bota det,med att antingen dricka ofantligt med mängder av vatten eller bli skrämd! Vem vill bli skrämd frivilligt? Jaja,det är iallafall det som kan göra mig galen. 
 
Vad får er att bli galna? 

Kommentarer
Postat av: Wikipedia

Hicka betecknar oönskade, upprepade medfödda reflexsammandragningar i mellangärdet. Den plötsliga luftströmmen ner i lungorna får stämbanden att slå ihop varvid det hickande ljudet uppstår.

2012-12-07 @ 23:55:44
Postat av: Wänne

Tack Wikipedia! :)

2012-12-08 @ 13:03:50
Postat av: Patrik

Ett tips som faktiskt fungerat för mig vid hicka, en tesked lingonsylt. Bättre än att bli skrämd och det värsta som kan hända är att ett lingon fastnar mellan tänderna...

2012-12-09 @ 17:42:19
Postat av: Wänne

Tack för tipset Patrik!

2012-12-10 @ 15:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0