Olika känslor

Hat/Att Hata,är nåt jag inte riktigt förstått vad som är meningen med just ordet hata.
 
Jag kan erkänna att nångång har jag sagt att jag hatar nåt,men frågan är om jag verkligen har hatat det eller bara ogillat det? Ogilla är ett ord man kan använda ofta,dels för att man kan ogilla saker för att sedan pröva saker och märka att man gillar det. Tex Surströmming,lukten gör mig äcklad,synen gör mig äcklad och därför ogillar jag det. Men jag har ju aldrig smakat det,så hur kan jag ogilla det? Jag kanske gillar surströmming,så nångång måste jag ju testa mina smaklökar med just surströmming,men det blir inte idag iallafall. 
 
Däremot anser jag att om man säger att man hatar nåt/nån,kan man och kommer aldrig att gilla det/den igen. Därför tycker jag att ordet hata inte borde existera. Jag hatar inte min stamning,jag ogillar den. Men jag gillar även min stamning för den har gjort mig till den jag är. Ibland till nå positivt,ibland till nå negativt. Hade jag fått chansen och välja bort min stamning,är jag tveksam om jag hade valt bort den. För isåfall kanske jag hade blivit en person många ogillar,kanske även hatar och det vill jag inte. Jag säger inte att man måste gilla ALLA,för det gör inte jag,men jag hatar ingen,för det är ingen som är värd att bli hatat.
 
 
Jag får se om jag gillar eller ogillar surströmming. Men jag hatar inte surströmming....

Kommentarer
Postat av: martin

hmm stora ord, men detta blir klart en blogg som jag kommer att följa, till skillnad från att annat skit som skrivs därute..

2012-12-03 @ 17:21:04
Postat av: Anonym

Kung!

2012-12-03 @ 19:32:46
Postat av: Apan

Bra skit utropstecken. Bokmärk och följ: Check

2012-12-04 @ 00:20:00
Postat av: Maggi

Så rätt Vännman! Man ska inte hata man ska älska och ogilla. Flowerpower!

2012-12-04 @ 11:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0