Sjuk och Hästar

Först och främst hatar jag verkligen att vara sjuk. Halsont och feber gör mig inte till nå coolare,utan jag blir ganska ynklig. Dock är det så att jag är en fighter (enligt folk som känner mig,och får jag ingen kommentar inom 30 sekunder så anser jag att det stämmer...) Jag har alltid haft ganska lätt för att bli sjuk. Enligt min kära farmor och min köra mormor,va jag sjuk rätt ofta när jag var lite och tydligen har det inte ändrats än. Enligt mig beror det på att mitt immunfösvar är lika bra som Coventrys backlinje har varit sen jag började hålla på dom för ca 11 år sedan. Dom tappar markering (vips så är en bakterie fri,gör mål och jag blir sjuk!) Dom försöker ställa offside (vips kommer det 3 st fria bakterier och gör 3 mål och jag blir sjuk ggr 3.) Ni kanske fattar vad jg menar. Jag gillar inte att vara sjuk,men dock kan det vara mysigt ibland. För då FÅR man äta lite onyttigheter,man FÅR ligga inne och se film (Jag såg Sagan om Ringen och Sagan om dom Två Tornen igår). Så det är iallafall en positiv grej med att vara sjuk. Jag försöker alltid se saker som en äkta optimist. Det är mitt motto iallafall...
 
 
 
Sen hade jag ju lovat att prata om hästar. Hästar är maffiga djur,dom är stor,stark och bär en utan problem. Men det som gör mig så rädd är just deras storlek och styrka. Jag har en vän som la upp ett videoklipp på facebook,där hon filmar en häst som "leker". Jag såg inte det roliga. Hästen som va enligt mig 4-5 meter i mankhöjd,hade inte öron utan horn (nej,det var inte en enhörning,den här hästen hade 2 horn! ) Sen kuta den runt i stallet och hoppade och sparkade och gjorde allt möjligt som jag blev helt enkelt livrädd för. Den kraften ska man inte leka med och där ser man vad som kan hända om hästen helt plötsligt bestämmer sig för att göra saker på sitt sätt. Då är man ju hjälplös,för man kan ju inte ta den i nackskinnet som en hund och skrika nej. Eller kan man det? Anywho,jag kan erkänna att det skulle vara roligt att få prova rida nångång och jag ska försöka ta tag i det. Men då ska jag inte ha Djävulens häst som va på videoklippet,det är en sak som är säker...
 
 
Men först och främst ska jag försöka överleva nästa uppdrag. Hämta mina systerdöttrar på dagis resp skola.
 
Wish Me Luck!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka å få va hemma å götta sig, dock med all sækerhet bættre i friskt tillstånd men iallafall.. :)
krya på dig..
i nord har vi snart -20 idag. månen lyser starkt øver bergen och jag ser framemot Thailand med cirka 50 grader i temperaturskillnad hahah.
Førbereder mig før ett smärre chocktillstånd !!

2012-12-05 @ 12:45:41
Postat av: Wänne

Du kan ju hämta upp mig,så hakar jag på som handbagage :)

2012-12-05 @ 12:58:16
Postat av: Joelbitar

Hur ser din positiva syn på försäsongsträning ut?:)

2012-12-05 @ 13:35:56
Postat av: Wänne

Så länge det är för kallt för att träna är jag väldigt positiv:)

2012-12-05 @ 15:22:01
Postat av: Maggi

Krya på dig! Vi kanske kommer förbi med blommor och en krya-på-dig-lapp sen. Det kanske är en häst på framsidan.

2012-12-06 @ 08:35:23
Postat av: Wänne

Haha! Det låter bra Maggi! :)

2012-12-06 @ 11:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0