Känslor.

Jag mår ofta rätt bra. Både psykiskt och fysiskt. Men ibland händer det att jag mår rätt dåligt. Och då är det mest psykiskt.
 
Tankar som kommer upp då är tex: Varför blev det just jag som skulle stamma? 
 
Varför blev det just jag som blev konflikträdd och oftast den som folk kör över?
 
Vad är det som gör att jag inte vågar prata inför,till och möta helt okända människor?
 
Varför blev det just jag som fick problem med ryggen?
 
Som jag har skrivit förut,så har jag inte sett min stamning eller hur jag är som nå fel. Men när jag börjar må dåligt psykiskt (det händer i te ofta,men ibland) så känns det som att jag vill bara hålla tyst och köra teckenspråk eller skriva vad man tycker på lappar.
 
Det känns som att inget går,och jag vill bara smyga in i tv-seriernas värld. Där jag trivs. Där jag kan vara nån av karaktärerna. Kanske prova vara nån annan än mig själv.
 
För vad hade hänt om jag inte hade haft dom "problemen?"
 
Var hade jag varit? Vem hade jag varit? 
 
Just nu är det lite tungt ,men jag har känt så här förut och kommer göra det igen. Men jag har hela tiden kommit ur "svackan". Och det ska jag göra nu också. 
 
Men det känns ibland att jag tänker för mycket på mina "fel" och då blir jag osäker och då hamnar man i en ond cirkel. 
 
Känns som man behöver en stor förändring under sommaren. Jag behöver nåt nytt i mitt liv. En ny lägenhet är på G,så det är bra. Men jag behöver nå mer. En resa kanske,eller bara en vecka ensam med ostkrokar,film och serier. Sånt kan räcka.
 
Men som sagt en förändring behövs innan vintern,annars kan det hända att denna känsla kommer tillbaka. Och då vet jag inte hur jag ska orka med en mörk,kall och tung vinter igen...
 
Jaja,nu har man varit lite för negativ. Jag har ju en grym familj,fina vänner,härligt fotbollsgäng och grymma filmer. Så nog är jag rätt nöjd ändå.
 
Bye

Kommentarer
Postat av: Maggi

http://www.skyscanner.se/

Du är ju världsvan globetrotter nu, så våga testa länken ovan :) Resor är ofta bra för måendet, om man har möjlighet att göra en.

2013-04-03 @ 13:24:28
Postat av: Maggi

jo, också boende på http://www.hostelworld.com :)

2013-04-03 @ 13:25:49
Postat av: Wänne

Tack Maggi. Jag ska kolla upp det där. :)

2013-04-03 @ 23:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0