Övningspapper.

 
Sist jag var i Arvidsjaur, hos min talpedagog/psykolog. Så fick jag ett papper, där jag skulle skriva upp det jag tycker är jobbigast med min stamning. 
 
Efter många tankar, så har jag kommit fram till 5 situationer som gör att jag hellre är tyst. Eller låter nån annan ta mitt ord. Inte så bra, jag vet. Men det är den enkla vägen. Den enkla och fega vägen. Visst jag har blivit bättre på att ta för mig och acceptera stamningen. Men ibland, har det gått så tungt, att jag undviker situationerna med att jag låtsas vara sjuk, eller har en annan ursäkt. Fegt och ynkligt. För vad kan hända? Ja, i min skalle kan det värsta tänkbara hända. 
 
Jag har skrivit upp några scenarion. Och har ni tips, på hur jag ska gå tillväga. Så tar jag gärna emot dom. Men som sagt, jag tror mkt är i min skalle. Eller jag vet att det är så.
 
Jaja, ni ska få ta del av mina VÄRSTA situationer. Den första bilden på denna blogg, blev inte en selfie på dagens outfit. Det blev en selfie, ur Wännes Mind.
 
 
Min skrivstil är sådär, men jag hoppas ni ser vad det står. Imorn, blir det en ny träff med min talpedagog. Sista innan jul. Förhoppningsvis kommer jag tänka mindre och mindre på min stamning. 
 
Peace!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0