Tankar

Jag har ju berättat om att jag är rätt blyg. Iallafall vid första kontakten, med okända människor. Det är det första "hindret" som är det svåraste. Har jag klarat av det, så känns det som att jag kan prata med allt och alla. Om allt. 
 
Jag fick i uppgift av min talpedagog/psykolog/ allt-i-allo. Att skriva upp 5 saker som jag tycker är jobbigt. Alltså, situationer som jag hellst undviker. Jag ska lägga upp en bild, när jag har skrivit upp alla 5 så ni får se. Det kan verka, som simpla saker. Men det kan ibland kännas, som det värsta som finns. 
 
 
Jag älskar att vara spontan. Jag var det under redovisningarna i skolan, jag kan vara rätt spontan inför okända och kända människor. När jag får vara spontan, då försvinner stamningen nästan helt. Nackdelen, med att vara för spontan är att jag "skämtar" hela tiden. Jag tar mig själv inte så seriös. När jag ska vara seriös, då måste jag tänka. Och måste jag tänka på vad jag ska säga, då stammar jag mer. Så, jag har botemedlet. Sluta tänka, och stamningen avtar. :) inte så svårt va? 
 
Det är det vi har som mål, får jag bara bort tankarna från stamningen. Så har jag vunnit kampen. Men just nu är jag bara halvvägs. 
 
Sen har jag märkt under veckan, vilka fina och ärliga människor det finns. Människor, som stärker en med fina ord. Tack! 
 
Nä, nog om detta. Nu blire FM, Family Guy och Julmust. 
 
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0