Fest, pingis och trevligt folk.

Söndag. Denna sköna dag, som enligt mig ska innehålla serier, kaffekopp och vila. Men ska jag vara ärlig, så innehåller alla andra dagar samma "tradition". Men den här söndagen är ingen vanlig söndag. Det är söndagen efter 2-dagars festande. Även kallad MalåFesten ( Bra uppstyrt och riktigt roligt att det händer nå i Malå. 
 
När jag vaknade upp imorse trodde jag först att jag skulle vara sjukt bakis. Men icket, tydligen har jag lärt mig att man måste inte efterfesta. Man kan äta nå utan att ta den sista ölen och man kan dricka vatten lite då och då. Men visst, lite tur hade jag säkert. Det negativa när jag vaknade upp var synen i min lägenhet. Det var burkar överallt! Men som den städmani jag kan få, så är det ett minne blott och snart ska jag dammsuga och dammtorka, för att sedan vila och kolla på serier. Som jag tycker är det bästa ever!
 
Hur var helgen då? 
 
Det har varit sjukt roligt. Jag har fått prova på ölpingis ( Jag vann inte en gång ) Första förlusten skyller jag på min coach ( Det var Kusin T ) andra förlusten skyller jag på Kusin T som var min teammate. Jag levererade varenda gång, men vad hjälper det då min partner sänker våran chans till success. Skämtåsido, ölpingis var riktigt skoj. Sen innehöll dagarna med lite öl, god mat, en fotbollsmatch och massor med fina människor. 
 
Jag minns inte allt, så jag kanske återkommer med mer fakta om helgens bravader. Men tills dess, hoppas jag att alla andra hade sjukt kul och hoppas att det blir MalåFesten nästa år också. 
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0