Part 2: Vi hade iallafall tur med vädret...typ

Bakis, mätt, svettiga, trötta och nöjda så hamnade vi på hotellet i Munchen ca 22.30. Det vi gjorde var att vi noterade.
 
1: Den ofantligt stora tvn. Den var nog lika stor, som min hand, Och den är inte stor! Men ni vet vad dom säger om småa händer....?
 
2. Den fina mini-baren, som innehöll 2 småa cola, 2 vatten och 2 öl. Vi köpte 4 cola därifrån. ( Intresseflaggan vajar)
 
3. Det mest romantiska på resan. Dubbelsängen för två kungar. Linus hamnade på golvet ( hans iniativ). Så det var inte såå romantiskt som dom på hotellet ville att det skulle vara.
 
Jaja! Vi tänkte att vi lägger oss rätt tidigt för att vara utvilade på söndagen. Så man orkar shoppa och ta en öl i det fina vädret. Det gick sådär. Vädret var mulet med lite regn och shoppingen sög pga att det var söndag och nästan alla affärer var stängda. Dock Gick det bättre med ölen. Nästan för bra. För att dricka ca 10 öl ( STORA ), 1 drink och äta 2 middagar på kvällen, för att sedan somna full till en amerikansk film som förstås var dubbad.
 
Måndagen kom. Vi vaknade med torr käft, skallebang, trötthet, och ångest över att ha slösat för mycket pengar på öl och middag. Iallafall jag. Men vi hade inte tid att ligga och dra oss. Efter att ha sett lite dubbad Förhäxad, så bestämde vi oss för att bege oss ut i regnet ( såklart ) och shoppa lite. Och med shoppa menar jag Limpan, för han är Richard Gere och jag hans Pretty Woman. Nackdelen var att Pretty Women fick saker.
 
Måndagen var skön. Lugn och skön, sen avslutade vi med 1 liters öl och schnitzel på Hofbräuhaus. Otroligt gott! Dyrt men gott och riktigt bra. Rekommenderas starkt!. Sen efter det, bestämde vi oss för att gå en liten sväng och kika på stan. Innan vi kastade in årorna.
 
Tisdagen var kommen. Vaknade upp fortfarande trött, bakis och ångest över att man har slösat pengar. Men är man på semester, så ska det slösas på onödiga saker. Det tycker iallafall jag. Ja, men vi checkade ut ca 09.10 (Tror jag ) för att bege oss till flygplatsen. Där åt vi en torr schnitzel, som en sur gammal gubbe gav oss och drack 1 öl. Vi fick även i oss lite kaffe och kakor/donut av en sur gammal tant. Flyget gick bra ( Det hände inte så mycket där ) 
 
Äntligen framme i Stockholm ca 15.25. Ah, fint väder och människor som i panik sprang till gaten dom skulle på, eller folk som stod i en kö till nåt som jag än idag inte vet vad det var för nå. Men vi fick väskorna, gjorde dagliga turen till toaletterna och började bege oss för att möta upp Bardolof och käka nå middag med honom. 198 kr fattigare, hade jag fått mig en rätt skabbig biff, gammal dressing men bra sällskap i Limpan och Bardolof.
 
Men nu, mina vänner. Så ska ni få höra. Limpan började leverera. Han tyckte att vi skulle fara och ta en öl på Brewster Dog. ( Tror det hette så. ) Han föreslog att vi skulle gå dit, för att jag skulle få se massa fina saker och att det max skulle ta 15 min. Efter att ha sett 1 firma-fest för poliser. ( Är lite osäker om det var en firma-fest, jag tror det. Men jag är som sagt inte säker. ) Massa joggare ( Lame! ), och lite stentrappor och affärer. Så sa Limpan" Nu har vi gått 10 min" Jag " Är det långt kvar?" Limpan " Max 10 min till". Så efter 10 minuter, stannade vi upp. Kollade på kartan och noterade att det var en bit kvar. Värmen tryckte på. Ni som känner mig, vet vad jag tycker om värmen. Men jag tänkte att jag försöker bita i. Visst klagade jag ibland, men det är sån jag är (Ibland) när det blir prat om kondition. Jaja, efter ca 35 min hamnade vi på puben och fick våran öl. Och jag kan säga, det var värt den där resan. För den var faktiskt riktigt god. Så all heder till Limpan, som drog iväg mig och överlevde mitt tjat. Även om han sa, när det stod att det var 9 minuter kvar på kartan till våran destination "Wänne, det är 9 min kvar. Ska vi fortsätta?" Så var jag tvungen att låta lite dryg och säga " Har vi gått i ca 30 min, så kan vi gå i ca 9 till. "
 
Men ölen var som sagt god, och nu ska vi snart isäng. för att ladda för en dag i Stockholm. Pengar kommer att flöda och öl kommer att drickas. För det är semester och då ska man ha roligt.
 
Frågan är om vi kommer ha tur med vädret i Stockholm, for real...
 
Bye
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahahaha dubbad förhäxad

2013-06-26 @ 00:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0