Roadtrip med plusmeny

Efter en hård jobbardag, så begav jag mig till Norsjö för att äta en snabb middag med P-Dawg ( Ja, det uttalas Pee-Dawg) för att sedan bege oss till Skellefteå och kolla på en film jag har längtat efter sedan det kom på tapeten att det skulle bli en nyinspelning samt att den se fått bra kritik, förutom i VF. Men vem lyssnar på dom? 
 
Jag tänkte iallafall beskriva dagen från maten i Norsjö till mitt arsle på soffan i lägenheten med Alla älskar Raymond i bakgrunden. 
 
 
Först och främst måste man ju duscha. Speciellt när man jobbar lika hårt som jag och svettar ner min arma kropp med colamage, spaghettiarmar samt den otroligt raka ryggen.
 
Anländer till Norsjö, för att måsta vänta på P-Dawg innan han slutar jobbet! Det är sjukt, jag vet. Men nångång så måste det ske...
 
Anywho! Efter att ha intagit en godkänd middag. Så begav vi oss till Skellefteå. Staden där allt är möjligt. Jag menar, Skellefteå AIK vann ju SM-guld så. 
 
Efter en lugn och smidig bilkörning med 80-tals musik i stereon, så dök vi äntligen upp i Skellefteå. Vi införskaffade oss godis och dricka för att ladda upp inför The movie, även kallad Evil Dead.
 
Började bra, med att när jag skulle lämna biljetten. Så blev jag tokdissad av "biografkonduktören" (kanske inte heter så, men det är min blogg så.)  Jaja, jag gjorde ju nån glad då P-Dawg höll på att spricka av skratt. Kan även vara att han stoppade in 10 baconchips samtidigt.
 
Recension: Så har man nu upplevt Evil Dead, gjord av en kille som heter Fede Alvarez. 
 
Jag diggar verkligen originalet. Bruce Campbell som den underbara karaktären Ash, dom otroligt snygga kameraåkningarna som gjordes med enkla knep, och den lite simpla men ack så underhållande historien om stugan samt Book of The Dead.
 
Den nya versionen, saknade lite av den svarta humorn som förekom i Raimis version. Men den tog igen det på skrämseleffekt och gammeldagsvåld. Jag har inte sett en sån här våldsam film sen Alejandra Ajas film Haute Tension. Ni som har sett den lilla pärlan vet vad jag menar. Alvarez visar att han är modig med att visa en sån här film 2013 och samtidigt dissa cgi för att göra effekterna "som förr i tiden". 
 
Skådespelarna gör det dom ska. Det är ingen som sticker ut, och jag är mest imponerad av allt äckel dom ställer upp på. 
 
Summa sumarum, så är det en godkänd film. Hade lite högre förväntningar ( varför vet jag ej ) men det kändes som att den skulle vara bättre. Men hey, jag ser hellre om den här 100 ggr igen. Än att måste se Oblivion eller Snow White and The Huntsman igen. 
 
Men det fränaste på kvällen var att jag och P-Dawg, än en gång satt ensam i bion. Ni kanske kommer ihåg min historia om Pacifier. Då vi även där, var dom enda i bion. Men nu tycker jag faktiskt att det inte var vårt fel. För Evil Dead är en bättre film än en barnfilm med Vin Diesel som barnvakt. 
 
Dock är det lite sjukt att det händer igen, och att det var VI som än en gång va dom enda i biografen.  Well, lite humor var det. Och vem vet. Det kanske händer igen.
 
Jag menar rykten säger ju att det ska startas med nån ny Star Wars-trilogi. Och har mänskligheten nått vett i skallen ( inklusive jag ) så går man inte och ser skiten. Visst jag kommer säkert hamna där om P-Dawg tvingar mig. Men det är jag som kompis. Jag låter ögonen blöda, öronen blöda och mosa hjärnan av George Lucas bullshit. Allt för att min kompis ska ha det bra. 
 
Nä, nu blire lite Raymond och sedan ladda för match imorn. 
 
Tada och godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0