Wänne-Tvättmaskinen 1-0

Efter att nu har bott i min tvåa på Bonden i snart 1 vecka. Har jag nästan hunnit testat allt. Jag har hunnit dammsuga, jag har hunnit se några filmer, jag har hunnit sova på soffan och jag har hunnit gå in i väggen 2 ggr när jag skulle på toa. För i min gamla lägenhet var toadörren till höger när man stod i hallen. Nu är den till vänster. That is sick! Men jag vänjer mig kanske nångång.
 
Men ikväll, skulle jag göra det jag hade gruvat mig för sen jag såg den. Den var ny, den var spacig och den var som när man såg "Snow White and The Huntsman" Man ville se den, för att den kunde ju vara bra och att den kunde funka. Nu vet ju alla att det är nog den sämsta filmen ever. I hård konkurrens med Oblivion.
 
Jag kom hem efter en fotbollsträning, som såklart visade att jag är gammal, jag har ingen kondis och att en osladdad grusplan inte levererar (jag var tvungen att googla ordet "levererar" för att se om det fanns nå som hette så). Tydligen. Vart var jag?...
 
Just ja, jag kom hem och hade bestämt mig, för att prova den manick, denna Terminator, detta spaceship. Efter att ha laddat upp med fika. (Nej, inget godis) utan mackor mm. Stabil, jag vet. Tog jag på mig mina nyinköpta fotbollsskor (för att gå in dom) och satte igång tvättmaskinen. Jag satte mig ner, för att se så den startade och allt gick rätt till (True story). Jag hann bli orolig när jag såg att den bara fylldes med vatten, utan att röra på sig. Tankarna spreds. "Kommer jag få en egen pool?", "Kommer jag skrika lika högt som när Broder J skrämmer mig, och kasta handdukar på golvet?".
 
Som tur var började det hända saker. Dörren öppnades inte, så vattnet kunde sprida sig genom lägenheten. Maskinen rörde på sig. Jag log, jag klev upp stolt, och sa till min vän (tvn) "Detta gjorde vi bra!". Så efter 45 minuter, fick jag hänga upp min tvätt. Och det var inget fel, inga hål, ingen unken lukt och ingen Tvätt-Alv som hade snott nå sockpar eller kallingar.
 
Jag har vunnit över tvättmaskinen. Iallafall den här gången. Men jag kan garantera, att nästa gång jag tvättar. Så kommer jag att köra samma procedur. För det funkade ju.
 
Nästa utmaning blir diskmaskinen. Och den mina damer och herrar. Det känns som matchen med STORT M! Hur det går,ja det får ni veta sen. Tillsdess kan ni önska mig lycka till. 
 
Wänne The Winner!

Kommentarer
Postat av: maggi

Alltså din blogg är bara för bra! Jag vet att man kan kolla vad ens blogg är värd i pengar, men jag minns inte exakt vilken sida det är. Googla på det! Det kanske visar sig att Blondin-Bella får passa sig;)

2013-05-04 @ 09:15:07
Postat av: Anonym

Som sagt, svårigheter är till för att utmanas och övervinnas:) Tvättmaskin:check Diskmaskin:kom an bara!
Ålund:småsaker

2013-05-04 @ 11:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0