Fotbollsfest, renovering samt filmrecension.

Eftersom jag inte har skrivit på ett tag ( av olika anledningar). Så blire nu en slags trilogi. Jag börjar med renoveringen av lägenheten.

Den är nu i princip helt klar. Och jag blev sjukt nöjd. Det enda vi har kvar, är att måla lister och sen sätta tillbaka dom. Rätt listigt.....

Mor och far ska ha stort tack för hjälpen. Renoveringen har innehållit blod, svett och skratt. Det har kämpats, det har skruvats och vi har lyckats. Så stort tack för hjälpen pappa och mamma.

Nu till filmrecensionen. Jag och AP såg Star Trek Into Darkness.

Jag var rätt taggad för Star Trek. Dels att jag gillade ettan, men även att jag gillar serien Star Trek. (Det lilla jag har sett).

Som vanligt var det högt tempo, snygga effekter, härlig humor och spänning. Skådespelarna var riktigt bra. Framförallt Benedict Cumberbatch ska ha en extra stor eloge för sin insats. Riktigt grym skurk och han dominerade i varje scen. Längden var bra på filmen och den blev som aldrig tråkig. Så den får en stabil 4 av 5 i betyg.

Nu till fotbollsfesten. Höjdpunkten på veckan. Vi började med en stark laginsats, där vi tillsammans bar bitar av läktaren från ett ställe till ett annat. Roligast där, var att se den fina uppslutningen men även se kampen mellan vilka som är starkast mellan Stenlunds och Wikbergs. Stenlunds vann solklart efter en intensiv, men rätt så lätt fight, där jag och Brother J orkade bära en rätt tung stock över hela planen. Medans Kusin T och Kusin P var tvungen att göra en Wänne. Nämligen vila x antal ggr.

Efter det blev det att fara till sporthallen för den obligatoriska brassematchen. Lagen blev dom äldre mot dom yngre. Och efter en hejdlös upphämtning av vi äldre. (Vi låg under med 7-0, efter första halvlek). Skulle det nu avgöras på straffar. Tyvärr vann dom yngre, och jag kan ta på mig lite av förlusten. ( jag missade en straff pga en tuva, som låg fel i sporthallen.) Jaja, grattis iallafall. ( jag hade tippat på er, så ja vann lite ändå..)

18.00 blev det så dags för lite middag, tal och roligheter. Broder P dominerade med sina tal, man fick höra på en bra Springsteen-låt, och maten var otroligt god. Kaffet var bäst såklart. Jag måste rikta ett stort tack till arrangörerna för deras fantastiska jobb. Ingen nämnd, ingen glömd. Tack!

Nä, nu blire att käka nå. För att sedan hitta på nå skoja.

Tack för att ni tittade in.

Tada!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0