Löpning...

Inte så oväntat, så sitter jag på min soffa. Med Mr.TV som sällskap och filosoferar om diverse saker. Dels, om jag är Homer Simpson/Peter Griffin, men är instäng i Wännes otroligt sköra och skuliosskadade kropp? Och sen undrar jag, när/om och hur jag ska få orken att duscha. Duscha? Tänker ni. Wänne tar ju aldrig ut sig på jobbet, så han behöver duscha. Men nu ska ni få höra. Jag har både jobbat hårt, samt varit på en löprundamed Ante P to the S. P står både för Personal-trainer, hans efternamn och Psycho ( lite iallafall ). Och S:et står där, bara för att det är fränt att skriva P to the S, eller P to the yjamas. Jaja, det är roligt i min skalle. 
 
Vi har faktsikt varit ute några ggr och sprungit. Mixat intervaller, med långlöpning. Som ni vet, och säkert har sett. Så är varken Peter Griffin eller Homer Simpsons några löpare. Peter faller och slår knäet, medans Homer bryter fotlederna varje gång han ska springa. Jag har aldrig fallit, och än så länge är min fotleder hela. Men jag och långlöpning är inte best friends. Visst det är skönt efter, men under tidens lopp ( Haha! ) Så vill jag bara ligga hemma, peta naveln, käka wänne-menyer samt se på tv. Därav liknelsen till Homer och Peter. Ser ni? Jag är värsta manusförfattaren, som får ihop allt i slutet. Likt han som skrev manuset till Catwoman med Halle Berry. Vilken story alltså! Ondskan finns i smink, och endast en katt kan rädda världen. Bra film...bra film.
 
Men ni hamnade jag lite off-topic här. Anledningen varför jag är ute och springer, är att försöka få bättre alternativet hålla kvar i min lilla kondition jag hade förra säsongen. Jag menar, jag spelade ju 90 minuter i några matcher. Dock inte i stekande sol, för det är bara dumheter. Men det känns bra att ha fått med mig my pt, så man kan pressa sig och att man måste ut. Sen måste jag ta tag i gymmet också. Men det blir inte än. En sak i taget, som regissören till Snow White and The Huntsman sa. Dock blev det ju skit. Så jag kanske måste ta tag i gymmet, så snabbt som möjligt. Hm...jaja inte ikväll iallafall. 
 
Men som sagt, det är alltid så otroligt skönt efter ett löppass. Sen att jag har gjort fikat för imorn på jobbet, betyder oerhört mkt. Allt jag behöver göra nu. Är att duscha, ta på mig min underbara morgonrock, slå på nån bra serie och sen bege mig in i Football Manager. Bra avslutning på en rätt skönt kväll.
 
Ps. Jag var och handlade efter jobbet, jag köpte inte lösvikt trots att det var bra pris. Om det visar prov på karaktär eller snålhet får framtiden utvisa. Jag tror dock att jag börjar bli sjuk. Eller psycho...Ds
 
Tada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0