Trippen till Arvidsjaur

Med en parisare i magen, en dusch för att inte lukta usch, och s till att näsan var fri från kusar. Begav jag mig än en gång till Arvidsjaur, för att surra lite med min fantastiska talpedagog/alltiallo. Resan till Arvidsjaur gick rätt smärtfritt, visst det spelades nån kass låt på radion. Men man kan ju inte få allt här i världen. 
 
Jaja, ca 12, 48 svängde jag in till platsen jag skulle vara på. 12 minuter tillgodo alltså. Bra kört Wänne! Medans jag satt och väntade på att jag skulle få komma in. Så började jag tänka på vad Britneys nya låt går ut på. Alltså, den är otroligt dålig. Sen sjunger hon ordet Bitch, nästan lika ofta som Pitbull "sjunger" Daleh. Jaja, det är iallafall en otroligt dålig låt. Britney...
 
Anywho. Klockan slog 13.00 och jag blev inkallad. Nu låter det som nå hemskt, men det är det inte. Det är rätt mysigt. Skön stol, ett vattenglas och känslan att bara få prata av sig lite. Vad vi pratar om, kommer jag inte gå in på. Men det vi pratar om hjälper och kommer förhoppningsvis hjälpa mig ännu mer i kampen mot att försöka kontrollera min stamning. Inte få bort den, för det tror jag är rätt så svårt. Men kontrollera den och inte bry sig om den. 
 
Jag har skrivit förut om hur duktig min talpedagog är. Och just idag fick jag prov på det. Hon läste mig så klockrent. Hon sa precis det jag har gått och tänkt på i flera dagar. Samt fortfarande tänker på. Hon visste det, efter att hon har hört mig prata. Men även sett det på mig. Och hon har helt rätt. Det är det jag har tänkt på och vill få bukt med. Så, det känns riktigt skönt att vi är ute efter samma grejer och ser samma "fel". Hon är fantastisk. 
 
Efter att ha surrat i ca 1 timma. Så begav jag mig hemåt. Men först blev det ett litet pit-stop. Är man i Arvidsjaur, så måste man ju om på Dollarstore. It was time for candy! Det första erbjudandet jag fick se, var 3 stora coca-cola för 50 kr  ( jag köpte det.) , ett paket snickers ( bought it ) samt godissnören av jordgubbssmak ( köpte det också). Men det jag verkligen var ute efter. Det jag verkligen hade känt sug för, var ostkrokar. En fet påse, som jag hade sett hos min syster med familj igår. Men besvikelsen som uppstod, när jag inte hittade nån sån. Allt som fanns var en fet påse lättsaltade chips. Och vem vill ha det liksom?
 
Jaja, jag blev ändå rätt nöjd med mitt inköp. Och ostkrokar finns det gott om, så det är ingen fara. Det gäller att försöka se positivt på saker. Precis som på min stamning och personlighet. Att vara positiv ger mycket. Och det är det jag ska försöka få in i min skalle. 
 
Det och att snart släpps Football Manager 2014! IHHHH! Jag längtar! Jag ska klån bli beste coachen i hele mitt liv. 
 
 
Tada!

Kommentarer
Postat av: SvBG

Jag håller på dig, Johan!!

2013-10-15 @ 20:41:52
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Marlene

Det är så härligt att följa din blogg. Du ärvde öppen, ärlig och rolig. Lycka till med football manager och allt annat

2013-10-18 @ 20:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0