Karaktär nr. 3 och annan skit.

Efter noga övervägande och massor av tv-tittande, samt lite onyttigheter. Så har jag äntligen kommit fram till nr. 3 i min favoritkaraktär inom serier. Jag ska fortsätta med dom sämsta inom serie och samma sak inom film. Mittemellan kommer jag lägga in hur det går hos min fantastiska stamningscoach i Arvidsjaur och mina framsteg inom det området. Så att säga....
 
Jag har som sagt sett mycket tv i mina dagar. Jag har utvecklat ett filmintresse som ingen i min familj har. Förutom kanske Broder P och Broder J. Dom ser iallafall film lite nu och då. Och dom ser HELA filmen. Yes i´m talking to you my sista from tha same motha!. Men nu har jag hamnat ur spår igen...
 
Jag hade några alternativ som jag valde mellan. Robert i Alla älskar Raymond. Men jag kände att han kanske inte skulle hålla i en egen serie. Likadant med Wolowitz i Big Bang Theory, som jag tycker är mkt bättre än Sheldon. Sen tänkte jag även på Kevin James karaktär Doug Heffernan i King of Queens. Otroligt charmig karaktär, med underbar slapstick. Man kan bara inte hata Kevin James. Trots hans val av filmer ibland. Grown Ups anyone?
 
Doug Heffernan var närmast att ta tredje platsen. Han skulle stå sig i en egen serie. Men tyvärr fäll han på målsnöret. Andra kandidater var Niles Crane i Frasier ( Hilarious) och Kenny Powers ( En karaktär man vill tycka om, men det går bara inte. ) 
 
För länge sen köpte jag en box, för 999 kr. Den innehåller 8 säsonger och en film. Serien var aktuell när jag gick skola i Arvidsjaur. Mina polare L och P såg den. Men istället såg jag på Blade och drömde mig bort, till att bli hälften vampyr och hälften människa. Istället vart jag hälften människa och hälften en krok ( min rygg...).
 
Men efter påtryckningar av min Richard Gere aka Limpan. Så bestämde jag mig för att köpa serien och ge den en chans. Jag beställde hem serien 24. Denna lite nyskapande serie, med fränt bildspel (säger man så? ) Och höga tempo och spänning. Så blev jag fast. Visst jag har tappat lite, och börjat se lite Walking Dead. Men Jag har serien hemma. Så jag lovar att se klart det. 
 
Vinnare av karaktär nr. 3 är alltså Jack Bauer. Denna hårda människa, som går över allt och alla för att det ska bli som han vill. Och att hans familj ska vara säkra. Han spelas av Kiefer Sutherand. Denna lite underskattade skådis, med den härliga rösten och coola utseende. Han spelar karaktären med bravur. Och varje avsnitt, varje scen i 24 är bra. Så ett tips, se det och bli in love i Kiefer Mr. "Bauer" Sutherland.
 
 
Nu lite annan skit. Idag var jag nära på att göra the perfect poop. Alltså, att papper behöver ej användas. Men det gick inte hela vägen. Det var dagens skitrapport. 
 
Wänne over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0