Lycka till och Derby!

För x antal år sedan lånade jag en skiva. Av en person, som senare skulle bli en otroligt bra och viktig person i mitt liv. Skivan jag lånade var Linkin Park. Den var såklart inte speciellt bra. Men man ville gilla "cool" musik på den tiden, och Linkin var tydligen coola. Jaja, det ska inte handla om dom. 
 
Det är en liten hyllning till min vän, som drar sig neråt mot Stockholm eller närmare bestämt Enköping. För att prova på ett nytt jobb, samt bo i en kanske lite charmigare stad än Norsjö. 
 
Jag och Pee-Dawg har upplevt mkt tillsammans. Från att resa 2 veckor till Cypern till att inte våga beställa på Max, när kön var extremt lång och vi ville inte skrika ut våra ordrar. Ja, vi var/är coola. Vi har suttit själv på bio 2 gånger (målet är att lyckas med det i Stockholm också. Men då måste vi se typ Snow White and The Huntsman part 2). Han har gett mig tips på bra musik från 80-talet. Vissa låtar har varit bra. Andra mindre bra ( på nån låt sa Pee-Dawg att jag skulle lyssna på refrängen. Men det var svårt. Låten tog slut och inte fan hade jag hört nån refräng. ). Vi skrattar åt samma kassa humor. Och ibland har han gett otroligt bra filmtips. Tex Ombytta Roller som är en liten pärla. 
 
Han har fått/får  mig att skratta många ggr. Han är en väldigt bra vän. Och jag vill önska honom lycka till på nya jobbet och staden. Sen ska jag självklart hälsa på.
 
Så lycka till med ditt nya liv. 
 
 
Nu till nåt helt annat. Imorn spelar Malå IF mot Norsjö i fotboll. Tror matchen är 14.00 i Norsjö på Rännaren. Jag hoppas att Malåborna beger sig dit, för att heja fram oss till seger. Forza MIF! 
 
Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0