Operation lägenhetsrenovering är igång. Part 1: Takmålning

Nu sitter jag här. Med färg på händerna, armarna och facet. Likt arbetaren på valfri verkstad, där man blir smutsig direkt man kommer in i fabriken, så det ser ut som man har arbetat hårt. Så, ser jag ut. Fast med vit färg. Skillanden är att den där fabriksarbetaren kanske har jobbat hårt, eller så kanske fabriksarbetaren stämmer in på min målande beskrivning ( HAHA ). 
 
Efter att ha lagat en gourmemiddag a´la bullens och en skål med fil. Så valde jag och farsan att sätta igång med det jobbiga. Dvs målning. Farsan stod för 89% av målningen medans jag gjorde finliret ( i min skalle) det tråkiga jobbet ( i pappas skalle). Samt torkat färg intensivt som har farit på golvet, samt på mina precious högtalare mm.
 
Men nu är vi äntligen klar med part 1. Jag sitter här, hög som ett hus pga målningslukten. Längtande efter cola och sängen. Men först måste jag tydligen ta ur tvättmaskinen. För TYDLIGEN! Startade Tvätt-Alven den utan min vetskap efter jobbet. Och Tvätt-Alven Alfons! Skiter i att hänga upp den. För TYDLIGEN är Alfons en som startar saker men inte avslutar dom. Förbannade Alfons! Jaja. Bara att ta en tugga i den sura kiwin och göra jobbet. Sen får man unna sig cola och laddad för part 2. Riva tapeter. 
 
Häng med på resan. Med Martin Timell Sr ( Farsan) och Mixen av Ola-Conny och Morgan som har tummen mitt i handen ( Wänne ). Det kommer bli en rolig, intensiv och underbar resa. Välkommen till ännu en trilogi (kan bli mer) i min blogg. 
 
Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0