Grusplan, en seriepremiär som är runt hörnet, samt vem är jag på träning?

Äntligen!! Har vi lämnat sporthallen. Denna bastu, som vi (varje år) måste träna på. Medans vi med avund, ser ( i våra huvuden) när Norsjö, får träna i deras hall. Skellefteålagen får träna på en fullstor konstgräsplan i typ Januari. Men jag vill gärna se, deras ansikten ( som jag tror är avundsjuka) när vi får äntligen kliva ut på grusplanen, 
 
 
Det är faktiskt rätt roligt att träna där. Man måste alltid vara på tå, passningarna kan studsa vart som hellst. Skotten kan bli ett fieldgoal, och ALLA undviker att ramla. Det är som riktigt fotboll ska vara. Det ska vara kamp, det ska vara hårt. Och det är just därför jag tror Malå IF, nästan alltid har legat i topp. Tack vare grusplanens alla överraskningsmoment, så har vi lärt oss att allt kan hända och att inte bli för bekväma. Så, det jag vill säga är. Grusplanen är nåt man älskar, men ändå hatar. Typ som Coventry. Enda skillnaden, är att Coventry inte har nåt överraskningsmoment. Dom gör precis som Man Utd och Newcastle. Dom förlorar. ( Det är alltid roligt, att håna deras supportrar.) 
Sen är det alltid roligt att får komma ut, på vanliga ytor. Som man ska spela. Det känns mer seriöst på nå sätt. Därför vill jag hylla grusplanen. Den har alltid ställt upp, och den kommer alltid att göra det. Men likt Coventry, så blir man tillslut lite less på den. Men trots det, så har den lärt oss läxan, att alltid vara beredd på det oväntade. 
 
 
På tal om det. Eftersom Coach, villa att jag skulle skriva, hur jag var på träningen på bloggen .Så väljer jag att göra det. Ur MITT perspektiv. Ni får gärna rätta mig om jag har fel. Då börjar jag. Jag kan börja med att jämför mig med Balotelli. ( Vet ni inte vem det är, så kan ni youtuba honom). Och då jämför jag mig inte, med Balotelli som spelare på match. Jag är som Balotelli på träning. Lat, väljer mina löpningar med omsorg, men jag är där. Jag är med på hinderbanan. Jag springer den, jag blir ompsrungen. Men jag är där. Jag skämtar med folk, folk skämtar med mig, men jag är där. Jag gör nån mastodontlöpning (ibland) för att efter det, sätta mig ned, för att göra situps, vila ryggen och försöka få magrutor. Dom är inte där...än.
 
 
Sån är jag på träning. Enda skillnaden, är att Balotelli är forward och jag är back. Men det kanske det blir ändring på. Eller hur Coach? *Blink, Blink*
 
 
Nä, skämtåsido. Det är snart dags för seriepremiär, och jag vet att det inte bara är jag som är taggad. Jag tror att det här kan bli en bra säsong. Och jag hoppas att ni kommer och hejar fram oss. 
 
Ciao från Malås Zlatan "Balotelli, Modric, Erik Edman" Stenlund
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0