Timber! Inte Pitbulls version.

Jag är inte grabben, som fixar saker. Jag är inte grabben, som ser felet då en bil inte startar. Det enda jag kan är att tanka och köra i 50 km/h. Det jag vill säga är, att jag är inte som min far. Nämligen en händig man.


Men på mitt jobb, så får vi ibland gå kurser. Där har jag lärt mig köra traktor och grävmaskin. Och det är jag rätt stolt över.

Vi har nu under x antal dagar, under x antal veckor. Fått gå en motorsågskurs. Den enda gången jag har hållit i en motorsåg, är när den har varit i vägen. Behöver jag meddela, att under första mötet. Så var jag livrädd. Dels för att motorsågar är vassa, och dels för att jag är armsvag. Vi skulle börja med att presentera oss, och säga vad vi hade för erfarenhet och vilken motorsåg vi hade hemma. Jag faila på båda. Medans dom 6 andra i gruppen, var rätt vana med motorsåg och hade egna. Så det stärkte inte mitt självförtroende.


Men tack vare en bra ledare, en livrädd Wänne, och respekt för motorsågar. Så fixade jag igår, äntligen motorsågskörkortet. Vilken lycka och lättnad. Att få se, att jag kan bara jag vill.


Nästa uppdrag, blir att prova rida. För hästar är som motorsågar, om man inte hanterar dom rätt så är dom livsfarliga. Men har man bara tålamod och gör som man ska. Så ska jag nog fixa det. Och den dagen, jag har ridit på en häst. Ja, då mina vänner. Då kan ni kalla mig Wänne tha best horserider med motorsågskörkort ever. För då känns det som att jag kan allt.


Jag vill avsluta med en text, som en kör vän skickade till mig. Som gratulation. Tänk er Ghostbusters sound.

 

"Om skogen vuxe sig stor vem ska du ring?
Ring Johan!

Om du vill ta bort huse där ekorrjäveln bor,
vem ska du ring?
Ring Johan!

Om du behöv nya pinna man använn när man ror,
Vem ska du ring?
Ring Johan!

Ja ä int rädd för nå träd!
Ja ä int rädd för nå träd!"


Mkt bra text, enligt mig.


Nä, nu ska jag se om Leatherface tänker på säkerheten, när han sågar. Det tror inte jag.....


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0