Dagens musik...

Jag har säkert skrivit förut om mitt hat till vissa artister och deras låtar. Och med artister menar jag Pitbull och med dersa låtar, ja då menar jag Pitbulls låtar. Visst, han har gjort en låt som jag kan lyssna på. Och det är Timber med Kei(jag har ett dollartecken i namnet, istället för ett s.)ha. Den är rätt skön.

 

 

Men idag på jobbet. Just ja, på tal om jobb. Jag har ju fått provanställning på ett företag. Jag är sjukt nöjd och trivs oerhört bra. Bra arbetskamrater, rätt fräna arbetsuppgifter och man har alltid något att göra. Jag har inte högre krav än så. Men jag blev sjukt glad öer att jag fick en provanställning. Speciellt efter en liten tråkig händelse, som gjorde att jag egentligen inte såg nå hopp i slutet av banan. ( kan man skriva så? ). Jaja, men det var inte det som inlägget skulle handla om. Utan det kommer på ett annat inlägg.

 

Musik var det. Och idag på jobbet, när jag i godan ro jobbade hårt som vanligt. Så började jag tänka på låtarna som spelades på radio. Jag fick höra fyra låtar av Taylor Swift, tre svenska raplåtar ( som inte var speciellt bra) och nån låt av One Direction. One Direction är inte sämst. Det är dom bara inte. Nån låt som dom har gjort är bra och nån är faktiskt riktigt bra. Men Taylor Swift tål jag inte. Hennes låtar är skit!! Alla låter likadant, och hon upprepar ett ord 1123 ggr under texten. "hate, hate, hate" och "love, love, love" and so on och so on. Jag blir tokig! Visst ska man kunna skriva en bra text, utan att upprepa samma ord om och om igen? Jag menar, hon tjänar ju multum på sin musik. Och hon är väl rätt bra på att sjunga, men det är låtarna och texterna som det är fel på. Det känns som att hon slösar bort sin talang, för att ge ut så mycket skit som möjligt på ett år. Det är synd tycker jag.

 

 

När jag var liten då önskade jag mig en platta av Destiny´s Child. Jag fick den. Jag blev sjukt nöjd. Destiny´s Child var riktigt bra i min mening. Speciellt Beyonce. Vilken röst hon hade (har). Jag har som alltid gillat Beyonce. Jag tycker att nästan varenda låt hon har gett ut, har gått att lyssna på. Men så idag på jobbet, då jag än en gång jobbade hårt (jag gör det hela tiden). Fick jag höra hennes senaste låt. Och jag höll på att skrika av ilska. Vad har hänt!? Låten som spelades hette 7/11. Gå in och lyssna på den och säg vad ni tycker. Är det bara jag som tycker att den är skit? Eller håller ni med mig? Snacka om att slösa bort sin underbara röst, på sån skit. Jag blir upprörd och jag är egentligen rätt tolerant när det kommer till musik. Men vad är det som händer med dagens musik?

 

 

Nä, tacka vet jag Hanson-Mmbop, Kalle Moreaus-Underbart och Slipknot mm. Det är grejer det.

Wänne out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0