Ett tungt beslut...

Hello!
 
Som ni säkert vet och har listat ut, så har jag problem med min rygg. Det stora bekymret var ju självklart min hyperhidros. Den stoppade mig på så många plan under min uppväxt och fram tills jag har fått bukt på problemet. 
Men hyperhidrosen är inte det enda problem jag har haft med min rygg. Jag lider även av skulios. Och tyvärr har den börjat ta ut sin rätt. Skulios (samt ålder) är inget bra par. 
 
 
Fotbollen har varit en stor del av mitt liv. Den har fått mig att känna gemenskap. Jag har fått gått igenom alla känslor som finns under min tid som fotbollsspelare. Jag har ju även blivit lite kåt när man har sett Hinken eller Fritte komma på träningen. Satan vilka sexiga grabbar alltså. Men ska vi vara lite allvarliga, så har fotbollen varit en viktig del av mitt liv. Alla underbara lagkamrater jag har spelat med, men även att fått möta massa trevliga människor har gjort fotbollen till en glädje i mitt liv. Speciellt när jag hade kampen mot hyperhidros, men även självförtroendet. För när jag är på planen, då är jag lite mer kaxig och vågar visa lite ilska. Den har dragit fram sidor hos mig, som kan vara positivt utanför planen. Man ska ju inte gå runt och vara arg, men jag menar främst att om jag tog självfötroendet jag hade på planen till mitt vardagliga liv. Då hade det blivit ännu bättre. Men det är sånt som kommer. Och jag har ju fått lite bättre självförtroende. Även om jag skulle vilja ha mer. Men som sagt. Det kommer. 
 
Nu till varför jag slriver så mycket om min rygg och fotbollen. Det är nämligen såhär. Jag har tagit beslutet att denna säsong är över för min del. Smärtan jag får efter träning och match, men även rädslan att inte våga gå in i närkamper gör att jag har valt att avsluta nuvarande säsong. Jag väntar på tid hos en ortoped i Umeå, där jag hoppas att jag kan få tips eller att dom kan fixa mitt problem så jag kan fortsätta spela fotboll, men framförallt vara frisk och kry ju äldre jag blir.
 
Men förhoppningen är att jag kan spela nästa säsong och försöka vara den spelare jag vill vara. Demichelis med lite Austin och en stor gnutta Modric. Då jävlar blire bra!
 
Mitt älskade MIF finns alltid i mitt hjärta. Och förhoppningsvis är det inte sista gången jag tog på mig fotbollsskorna. För jag vill ju vara med när Fritte och Hinken kommer in i omklädningsrummet. Det är en sån sjukt vacker syn alltså. My gawd!
 
Jaja, nu ska jag se Lost och njuta av kaffe. 
 
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Thomson

Grym blogg. Blir det något snack om internationell fotboll, dvs de lägre serierna i England?

2016-08-22 @ 20:16:40
Postat av: Anonym

Tack! Det kan det absolut bli. Förstår att du är intresserad över Coventrys framgång i League 1 och kanske Leeds ? ☺️

2016-08-23 @ 16:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0