Min nya roll. Både privat och på jobbet....

Tjenixen!
 
Jag har ju som sagt försökt att ändra mitt sätt att vara, Försöka vara en positiv, självsäker och modig person. Det hat gått bättre och bättre sen jag fick bukt på hyperhidrosen och vågade ta för mig mer. En nackdel som jag har haft i hela mitt liv är att jag alltid och då menar jag ALLTID varit för snäll och tagit på mig eller bett om ursäkt för saker jag inte egentligen har gjort nå fel. Det har varit lättast för mig att ta den enkla vägen genom att ta för mig av kritik som kanske inte är befogad. 
 
Men nu ska jag sluta med det. Jag ska ta en diskussion direkt och fråga varför man får kritik för nåt man inte har gjort. Är det för att den som ger kritik ibland har en dålig dag och försöker ta ut det på en annan (som är lite för snäll för sitt eget bästa?). Tyvärr har det varit så i mitt liv att jag ofta har tagit på mig saker för att undvika diskussioner och för att jag är konflikträdd. Jag ska bli bättre på att säga till om jag tycker att nåt är fel och inte försöka slingra mig ur det. Och jag hoppas att NI gör samma sak med mig. Säg till mig om ni tycker att jag gör nåt som är fel. Då kan vi ta det direkt utan en het diskussion och försöka komma överens om hur vi ska lösa problemet. Visst är det bättre om vi alla hjälps åt istället för att försöka stjälpa en annan för att försöka få sig själv att se bättre ut. Jag förstår inte riktigt gejen med att vara sur över något och inte ta upp det med den personen direkt. Det vinner man ju inte ett dugg på i längden...
 
Nä, nu är det bestämt. Mitt nya jag ska vara mer självsäker, våga säga till om jag tycker nåt är fel och försöka att lösa problemet innan det blir ett STORT problem. Och jag tror att det kommer gå jävligt bra! Jag är less på att gömma mig undan pga jag är för snäll och lugn. Livet är för kort för det. Jag hoppas ni andra hakar på tåget och kör samma race med mig. Ju mer man hjälps åt, då blire ju bättre stämning både på privatliv och jobb ocg det tycker jag är sjukt viktigt. Man har ju bara ett liv, och varför ska man ägna sin stora del av livet till att vara arg på en annan person istället för att ta upp problemet man har och diskutera i lugn och ro och lösa problemet tillsammans.
 
Det är iallafall min åsikt. Och den ska jag försöka sträva efter. Och jag hoppas att ni hakar på tåget. För det blir så mycket roligare att leva då.
 
Nä, nu har jag fått skriva av mig lite. Så nu ska jag njuta av en film eller serie och en skål glass.
 
Ha en bra kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0