Blyg!

Jag är rätt blyg av mig,alltså ibland riktigt blyg. Speciellt när det kommer till att träffa nya människor. Att smsa eller chatta är ju förstås lättare men det är ju inte samma sak. Missförstå mig rätt,det går ganska fort efter att isen har brutits att jag kommer överens med människor och lär känna dom efter en kort men intensiv pratstund.
 
Jag har försökt komma på 4 saker man kan öppna en konversation. Ifall det är jag som börjar prata. 
 
4: "Hej! Jag heter Johan. Och du heter? ( ganska tråkig men användbar) 
 
3: "Tja! Tycker du om film? Förresten jag heter Johan men kallas för Wänne" (rätt okej,men med tanke på mitt lilla handikapp skulle det ca 4,30 sekunder att avsluta den hälsningen. Och personen i fråga kanske inte har så långt tålamod)
 
2: "Gå fram med en polare och låter han/hon presentera en. För att sedan börja prata om mitt stora intresse FILM!" (Mycket bra,får lite hjälp för att sedan gå direkt på offensiven och avlossa ett skott)
 
1: "Hej! Jag heter Johan och är stammis på vänsterbacken i Malå IF." ( Superb! Börja med ett skämt! Dock måste du hålla koll på om han/hon förstod skämtet. Det kan även bli ett mistake om det inte går hem,men det är värt ett försök)
 
Så min andra nyårslöfte (jag gör som Twilight-filmerna och delar upp det i Wännes nyårslöfte part 1 och part 2) är att jag ska vara mer framåt och våga misslyckas. Men om jag öppnar upp med alternativ 1 är det i princip omöjligt. 
 
Tada!

Kommentarer
Postat av: Robin

Mer snack om film på bloggen!

Dessutom: Grymt att se dig blogga, Internet behöver fler sköna personer.

2012-12-11 @ 21:34:53
URL: http://internetzombierobots.blogspot.com
Postat av: Wänne

Tack! Jag ska absolut snacka mer film. Tänkte göra en hyllning till min favoritfilm :)

2012-12-11 @ 23:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0