Karaktär nr.2 och lite musiktips.

Idag, när jag gick och klippte den oändliga slänten i Adak med handjagaren. Med min rygg som lider av skulios, min cola-mage som lider av Wänne-menyer samt mina oerhörda biffiga spaghettiarmar, samtidigt som jag lyssnade på den underbara Kalle Moraeus senaste platta. Jag hävdar fortfarande att han skulle ha vunnit schlagern med låten Underbart, året han tävlade. Helt fantastisk låt. Jag vill vara med i Kalle Moraeus och Orsa spelmän. Nackdelen är att jag inte är från Orsa, jag är ingen spelman och jag är inte 69 bast eller äldre. (Jag är dock snart där...) 
 
Det var dock inte det jag gick och tänkte på. Utan jag tänkte på favoritkaraktär nr. 2. Ross är ju redan med i listan. Med all rätt. Men den här karaktären är så långt ifrån Ross man kan komma. Förutom att båda har penisar. 
 
Jag kom ihåg när jag gick skola. Det var ett tag sen. Men det var en rätt skön tid. Visst, man fick kliva upp ca 08.00 ( det tyckte man var tidigt på den tiden. Nu är det ju sovmorgon.) och man fick jobbiga läxor, göra redovisningar ( där kom improvision-Wänne fram). Men skola var rätt fränt. Dock längtade jag varje kväll till att få se tv-serien Oz. Jag vet inte hur många av mina läsare som har sett det. Med tanke på att mina läsare är mamma, pappa och mins syskon. Så gissar jag på 2 st. Broder J och Broder P. Jag tror dock inte dom har sett hela. Eller? Det måste jag fråga dom. Anywho! Vart var jag....
 
Jo, Oz. En helt fantastisk serie, som utspelar sig på ett fängelse. Där finns massvis av olika människor. Det är gäng som bråkar, vissa som håller sig undan och onda vakter. Man fick ha många favoriter i serien. Dock gällde det att inte missa nå avsnitt, eftersom skaparen av serien inte tvekade att döda en karaktär om det så behövdes. Vilket ja fullkomligt älskade med serien. Men nu är det ju såhär. Att några personer var viktiga för handlingen, så dom fick liksom vara kvar till slutet. Och en av mina favoriter. Som blir nr. 2 i min lista. Är en person som heter Chris Keller. 
 
Han kommer in hyfsat sent in i serien. Oz höll på i 6 säsonger och jag tror Keller dök upp i slutet av säsong 2 alt början av säsong 3. Första intrycket man får av honom är att han inte är en snäll person. Det är egentligen ingen i Oz, alla har nå fuffens för sig. SPOILER (kanske inte så viktigt, men ändå) 
Keller börjar nästan direkt med att bryta av både armar och ben på huvudkaraktären i Oz. För att visa andra nedgångar att han inte bangar för nåt. Dock är det fina, att medans serien fortsätter. Så utspelas det kärlek mellan Keller och killen han bröt ben och armar av (Tobias hette han, om jag inte minns fel. ) 
 
Keller går sin egen väg. Han är inte med i nå gäng. Alla har respekt för honom. Och han tar ibland den svagas sida. 
 
Han är inte god. För han hamnade på Oz av en anledning. Men trots det, så är han en man som man gärna ville ha på sin sida i Oz. 
 
Så Chris Keller är karaktären man ville vara i Oz och ville ha på sin sida i Oz.
 
Sen är det en liten fin kärlekshistoria som utspelar sig mellan Keller och Tobias i Oz, som man inte får missa. 
 
Så tips från Wänne. Se Oz, njut av karaktärerna, spänningen men framförallt Oz. 
 
 
Sen måste jag ju tipsa att följa Adams blogg inlondonbaby.blogg.se och hans resa i London. Tror det kommer bli en otroligt rolig läsning.  
 
Nä, nu är det dags för den obligatoriska powernapen. 
 
Tada! Wänne. 
 

Kommentarer
Postat av: Johan Nyström

Du glömde mig . Är ju en trogen läsare av din blogg. Kan även skryta med att jag har hela serien OZ på dvd.

2013-08-14 @ 17:08:00
Postat av: Wänne

Sorry Johan. Visste inte att du var en av dom coola (liksom jag) som hade alla säsonger av Oz. Håller du med om Keller då?

2013-08-14 @ 19:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0