2013

Jag hade ju lovat att skriva, hur mitt första år som bloggare hade varit. Och då passar ju sista dagen på 2013, alldeles utmärkt att skriva. Jag har försökt klura ut, på vad som har hänt och vad som är värt att nämna. Men med mitt alldeles "utmärkta" minne, så har det gått ungefär som det går för Evra i Man Utds backlinje. Dvs sådär. 
 
Men jag har haft ett rätt okej år. Inte bra, inte uselt men okej. Jag var nära på att få jobb i Värnamo. Jag söker fortfarande jobb, runt om i Sverige. Jag är faktiskt lite sugen på nån ny miljö. Jag gick senast idag och tänkte, att om jag skulle sälja allt jag hade. Och sen bara dragit och försökt hitta jobb nånstans. Jag har ju vänner lite överallat i Sverige ( och England. Eller hur Adam? "Wink, Wink"). Så nånstans att sova hade nog inte varit nå problem. Jaja, får se hur jag gör. Jag trivs ju rätt bra i Malå, men nån förändring behövs. En slags "nystart". Jag och Joey i Vänner är ungefär lika bra på att använda citationstecken, märker jag just nu. Eller jag kanske använder dom rätt? Anywho...
 
Stamningen har väl varit det som har varit sämst. Denna stamning, som jag aldrig har brytt mig om. Har nu helt plötsligt blivit det jag alltid tänker på. Varför vet jag inte, men det är icket bra. Men som jag har skrivit förut. Det ska fixas. Om det så är det sista jag gör. Sen har väl mitt självförtroende inte varit det bästa i alla situationer. Det ska jag också bli bättre på. Våga ta för mig mer, och bry mig mindre om vad andra tycker. Sen inte behöva förklara alla mina val jag gör. Det ska klån bli bättre 2014. 
 
Det positiva är att jag har träffat många nya och härliga människor. Blivit lite mer rättfram. Med betoning på lite. Tycker att en låt av Pitbull är bra ( om nu det är positivt). Fått hjälp av mina päron att fixa lägenheten, fått jobb under vintern och har en underbar familj och underbara vänner. Och ett stort tack till lagkamraterna i Malå IF Fotboll. Ni är grymma och vi visar år efter år, att vi fortfarande kan slåss i toppen. Vi är ett härligt gäng! (internskämt).
 
Medans jag nu sitter här, under årets sista dag och är sjuk (inte ovanligt). Så har jag bestämt mig att 2014, ska bli ett år med förändring. Vad vet jag inte, men nåt ska hända. Och vem vet. Nästa år sitter jag kanske med en kaffekopp i handen. I Irland och jobbar som gravedigger där. Kanske inte en stor förändring, men en ny miljö. 
 
Nä, nu ska jag ta och se nån film och fira in det nya året med julmust och en wänne-meny med extra allt. Dvs ostkrokar, dipp och choklad. 
 
Så gott nytt år på er. Och en god fortsättning. Nästa år, ska jag våga göra misstagen och dom felaktiga valen. För att tillslut nå fram till mitt mål.
 
Wännster Out!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida G

Snubblar in här på din blogg då och då, via någon länk på facebook. Tycker du är himla rolig och sitter och småskrattar åt varje inlägg, trots att jag knappt fattar nåt av dina film-/seriereferenser eller fotboll heller för den delen. Tycker också att du skriver så fint och varmt om dina vänner och din familj. Blir därför lite upprörd ibland när du klankar ner på din personlighet. Jag tror att du ger folk mycket mer än vad du tror att du gör! Nu har jag ju inte träffat dig mer än någon handfull gånger, men jag har då aldrig någonsin ens reflekterat över att du stammar. Eller att du är blyg! Det kan ju iofs bero på att jag har ett bihang (Johan) som du känner dig ytterst bekväm med, vad vet jag, men hur som. Du är rolig. Du verkar vara en himla bra person. Det var väl bara det jag ville säga egentligen. :)

2014-01-09 @ 21:39:19
URL: http://www.tjocksparv.blogg.se
Postat av: Wänne

Tack Frida, för dom fina orden. :) det värmer alltid, att få veta att man inte är, som man tror man är.

2014-01-21 @ 16:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0