Dagarna i Umeå

Resan gick 15.00 från Malå till Umeå. Vi som åkte var Syster T,hennes Dude  M and moi The Wännster. Det kändes skönt att få åka nånstans och se nå annat än Malå,samt hälsa på Brother J and Cuz L samt få utmana H på lite Wii.
 
Vi öppnade upp starkt med en rätt så god middag. Även om det inte var speciellt mycket mat så gick det ner. Sen var klockan rätt mycket och J och L skulle spela match dagen efter. Dock bestämde sig Brother J för att köra på med sin vanliga stil. Ha på så högt ljud som möjligt på datorn för att se serier. Sen somna direkt och låta vi andra höra på oljudet. Visst skulle jag kunna sänka ljudet,men jag orkade inte helt enkelt. Plus det är lättare att sura helt enkelt.
 
Jaja,vi vaknade ca 07.30. Jag var som vanligt inte speciellt pigg. Dels pga luftmadrassen (den var inte världens sämsta,men det finns bättre) och att det var lite småkyligt,samt Syster T och M's konstanta mundiarré . Men efter lite frukost blev man iallafall hyfsat pigg. 
 
Vi begav oss till Iksu för att kolla in när J och L spelade boll. Första matchen slutade med förlust (om jag minns rätt) sen vinst i andra matchen (om jag minns rätt). Efter några timmar tittandes på fotboll,bestämde vi oss för att åka hem och titta på...fotboll. 
 
Dock blev det inte bara fotboll på lördagen. Det var ju schlager. Dock var dom tävlande rätt usla. Speciellt Cans. Han körde hårdrockar-stilen? Till tonerna av en (som en bekant sa till mig) Jimmy Jansson låt. Det såg inte bra ut,det lät inte bra och han slutade helt rätt på plats 8 av 8 tävlande. Det fina va att Louise Hoffsten gick vidare. Låten va helt okej,lite tråkig men solklart rätt vinnare av dom tävlande. Vi vet alla säkert vem som också vann. Han som man inte nämner vid namn...
 
Efter schlagern bestämde vi oss att fara på en pub. Det var rätt trevligt och sjukt fränt att Nickelbacks sångare va och spelade där. Eller det kanske var en random artist som såg ut som Nickelbacks sångare. Anywho,det var inte så jätte,jätte bra. 
 
Efter en öl på puben blev det McDonalds och hemresa. Klockan va då den hisnande tiden 23.30. Efter lite käk och SNL så bestämde vi oss för att sova. Alla utom Brother J som vanligt. Höjde ljudet på datorn till Cougar Town och somnade. En helt okej lördag. 
 
Söndagen spenderades på affären. Där jag lyckades hitta en tröja (även om ekonomin inte tillät det) sen blev det mat på en rätt sunkig pizzeria. Där jag åt en inte alltför god pasta carbonara.
 
Senare på kvällen hälsade jag på H för en lite Wii och filmkväll. Vi körde bl.a. Frisbee-golf,pingis,fäktning och boxning (där H dängde skiten ur mig) sen såg vi Moonrise Kingdom. Den var sjukt bra och mysig samt fin. Så den rekommenderas. Jag hade en riktigt trevlig kväll hos H. Även om man var lite öm dagen efter pga all Wii. Sen fick man ju smaka riktigt goda biskvier. Så den kvällen får högt betyg. 
 
Måndagen bestod av fika,tv-spel och vi såg även Argo. Den var också riktigt bra och spännande. Samt en liten promenad för att bekanta mig med Umeå (Det slutade med att jag tydligen gick runt i hela Umeå. Men nu kan jag stryka det på min bucket-list iallafall.)
 
Sammanfattningsvis har det varit en grym helg,med lite slöseri av pengar (man inte har) samt fått hänga med sköna människor. 
 
Wänne out!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0