Drömmar

Alla drömmer vi när vi sover. Det kan vara allt möjligt. Tex mardrömmar,osammanhängande drömmar,realistiska drömmar mm. 
 
Jag drömmer ofta osammanhängande drömmar,där jag kan vara på Ica för att hålla undan zombies,för att sedan i nästa stund sitta på morgonsoffan i TV4 för att skrapa fram nån vinst på triss och därefter åka hem och laga mat till Gordon Ramsey. (Jag har aldrig drömt just den drömmen,men jag gav den som exempel på hur det kan se ut i min skalle när jag sover)
 
Oftast brukar ju inte drömmar betyda nåt. För oftast så glömmer man bort vad man har drömt och vad som hände. Men ibland,bara ibland dyker dom där underbara realistiska drömmarna. Drömmarna som innehåller det underbara man vill uppleva. Drömmarna som gör att man inte vill vakna. Drömmarna som kanske vill säga åt en att "Ta chansen! Gör nåt".
 
Inatt drömde jag just en dröm som fick mig att pirra till i magen när jag vaknade. Jag log ständigt i drömmen för jag hade det så fint och mådde så bra. Det är inte första gången jag drömmer om sånt som får mig att vilja fara tillbaka till drömmens värld. Oftast är det samma "handling" i drömmen med samma person/personer involverade.
 
Att drömma en sak,en gång kanske inte betyder nåt. Men att drömma samma sak,flera gånger och att man är sjukt lycklig i drömmen. Så känns det som ett tecken. Det måste vara ett tecken.
 
Är det ett tecken på att jag ska ta tag i nåt? Är det ett tecken på att vågar jag,så blir jag lycklig.
 
Men vad händer om det inte funkar? Vad händer om den härliga,fantastiska drömmen spricker? Är det värt en chansning?
 
Det tror jag definitivt. För om jag får må så bra,som jag gör när jag sover och drömmer om just den/det. Så är det definitivt värt en chansning att få uppleva drömmen varje vaken tid. 
 
Och istället ägna min tid när jag sover till att skydda Ica från zombies och skrapa triss på morgonsoffan i TV4. För det känns som en rätt orealistisk dröm. Iallafall än så länge...
 
Sweet Dreams,Wänne

Kommentarer
Postat av: Maggi

Det är så roligt att läsa detta! Jag tror att drömmar ofta kan betyda ganska mycket, de kan vara en bearbetning av vad som håller på att hända i ens liv eller något som har hänt eller ska hända. Så allt detta med Värnamo verkar onekligen göra dig överlycklig :)

2013-02-04 @ 12:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0