Årets Malåbo och mysväder.

Sitter i min lägenhet, med Simpsons på tv, regnet som smattrar på rutan, tvättmaskinens underbara ljud och en kaffekopp  i handen. Jag ska strax iväg i regnet för att se vad en viss Adde P hittar på. Men först måste jag få skriva av mig lite.
 
Igår vaknade jag 10.30, hade egentligen tänkt gå upp 07.30. Men sängen vann kampen över Wänne. Som så många gånger förr. Jaja, sagt och gjort. Klev jag upp gjorde en god lunch ( makaroner och köttbullar) samt tog den obligatoriska kaffekoppen. Means jag satt och drack kaffe, så skulle jag se vad det var för spännande på tvn. Till min fasa såg jag att Snow White and The Huntsman gick på Viasat. Jag har aldrig sett om den, sen den hemska dagen i Vällingby, då jag och Limpan bestämde oss för att slösa pengar och tid på våra liv med att se den skitfilmen. 
 
Men eftersom jag är en som tycker det är kul ( ibland ) att titta på kassa filmer där skådespelare överspelar ( Charlize Theron i Snow White). Valde jag att se lite. Det skulle jag inte ha gjort. Alltså, hur den filmen har gått plus är för mig helt obegripligt. För den är riktigt, och då menar jag RIKTIGT dålig. Det finns inget som är bra med den. Alltså inget. Det är skrik ( ibland från mig, för den är så dålig ) det är stela skådespelare, konstiga scener, en hemsk Chris Hemsworth och Charlize Theron som är truly awful. Varför fick inte hon en razzie? Alltså jag har pratat om hat och sånt. Att man inte ska hata, för det är ett så starkt ord. Men Snow White and The Huntsman är så nära hat jag kan komma. Ahhh, skönt att få skriva av sig lite. Nu till mer positiva saker.
 
Min pappa. Min pappa är grym. Det har jag skrivit om på bloggen. Han ställer alltid upp och är otroligt snäll. Så igår när jag lyckades lämna min WänneCave och gick ner på torget för att kika lite på 60-tals veckan. Och se vem som blev Årets Malåbo. Och det blev ingen mindre än min father Valter "Valle" Stenlund. Så otroligt kul och helt rätt. Han är verkligen Mr. Malå på nått sätt. Oavsett om man spelar fotboll eller inte. Så vet alla vem han är och vad han har gjort för Malå. Så än en gång grattis farsan. Det var du värd! Och det bösta var ju att folket i Malå hade röstat fram honom. Så du ska vara sjukt stolt.
 
Nä, nu ska jag dricka sista koppen kaffe. Hänga upp tvätt, För Hängaupptvätt-Trollet har semester till den 11 juli tror jag han sa...
 
Sen ut i mysvädret och se vad som händer på byn. Ja, jag är en av få som tycker regn är mysigt och skönt. För då får man vara inne och se film. Och film är kul. Så det så.
 
Men på återseende eller nå.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja, han är bara sååå värdig vinnare av den titeln. Du kan vara hur stolt som helst.

Men inte var väl Snow White så vanvettigt dålig? Överspelad, jodå, men själva historien tålde väl nästan det? Det största problemet med filmen för min del var att mina döttrar var missnöjda med att man inte fick veta om Snövit skulle välja prinsen eller jägaren. Då blev jag riktigt ledsen, en Snövit som slåss på det viset behöver väl inte fokusera på ven hon ska gifta sej med. Äktenskap är överskattat hur som helst. Jag ska skicka dem på fi-läger.

2013-07-02 @ 15:46:47
Postat av: Wänne

Jag är sjukt stolt. :)


Hehe! Jag tycker den var otroligt dålig. Vem tyckte dom att hon skulle välja?

2013-07-02 @ 21:42:50
Postat av: Ingela

Nja, dom tyckte nog inget särskilt, bara att det var surt att man inte fick veta.

Du skriver jättebra, vet inte om du har läst mina kommentarer till gamla inlägg, tror att jag skrev nåt om det förut. Lova att du fortsätter!

Svar: Tack så mycket Ingela! :)
lifeofwnne.blogg.se

2013-07-06 @ 11:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0