Fantastiskt Bröllopsfest

Efter en skön dusch, god lunch samt att ha borstat tänderna x antal gånger. Så börjar man bli människa igen, efter gårdagens trevligheter. Festen innehöll allt som en fest ska innehålla. Trevliga människor, god mat, god dryck, roliga lekar och en grym värd. Samt ett fint bröllopspar. 
 
Vi började med mingel, där vi fick en god drink och lite tilltugg. Efter det, begav vi oss upp för att inta den goda maten och bordsplaceringen. Där vi fick olika uppdrag som vi skulle göra, samt ha lite lekar. En av lekarna, var bingo. Där vi skulle notera vad som hände under festen och sen få en rad. Självklart vann ju jag. Fick en otroligt fin medalj/öppnare. Medaljen var fin, men öppnaren höll inte måttet tyvärr. Eller kanske det var jag som var för dålig på att öppna. Anywho, jag är otroligt stolt över vinsten. 
 
Efter maten blev det lite lekar, där vi delade in oss i lag. Jag kom inte ihåg allt, men jag tror att det var kasta stövel, käka kex och vissla, samt nån mer gren. Sjukt roligt var det, men jag vet faktiskt inte vilket lag som vann. Men det spelar inte så stor roll, huvudsaken är att vi hade kul. 
 
Efter lekarna blev det mycket att gå runt och prata med folk, och ha det allmänt trevligt. Tills jag fick 2 glas med whisky inom ca 30 sekunder. Det resulterade i illamående, ett toabesök, och en spyattack. Jag blev nersupen. Men det gäller att se det positivt, nu sparar jag pengar, näshår (eftersom whisky säkert bränner upp näshåren, när man luktar på det) och smaklökar genom att aldrig mer köpa, smaka eller lukta på whisky. Usch och fy säger jag bara. 
 
Efter den lilla turen till toan, for jag tillbaka till festen. Drack Newcastle ( fantastisk god öl ) godare än whisky. För mer mingel, tjatter och massor av kisspauser. Och icket att förglömma, korv med bröd som vi blev bjuden på. Det har aldrig smakat så gott tror jag. 
 
Måste även hylla Värden för kvällen. Mycket bra upplägg, med olika lekar, massor av shots och bra tal. Sen även maten var sjukt god ( men det var ganska väntat ) och skön stämning. Så tack J och M för en riktigt lyckad och härlig bröllopsfest. Och ni är så värda varandra, och jag hoppas ni kommer ha ett otroligt bra liv tillsammans. 
 
Nä, nu blire att se lite Vänner eller nå. För att sedan ladda för jobb imorn. 
 
Tada!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0