Musik....

Idag när jag gick en av mina 5 årliga "Wänne! Du måste ut och försöka få bort cola/chips/choklad-magen" promenad. Så lyssnade jag på lite musik på spotify.
 
Att lyssna på musik är bra. Tex när man städar, om man ska sova ( jag föredrar dock ljudet av en tv-serie) eller fara ut på en promenad.
 
Jag är en allätare gällande musik. Jag kan i princip lyssna på allt. Förutom den förbannade Pitbull, den hemska Nicky Minaij och den omåttligt populära ( förstår faktiskt inte storheten) Justin Bieber. 
 
För att förklara min breda musiksmak, så var en av dom första skivorna jag köpte Westlife. Sen blev det Boyzone ( otroligt skön ) och senare Hanzon ( bara pga Mmmbop, som håller än idag) . Jag höll på Kalle Moreaus med låten Underbart i melodifestivalen. När jag gick ut gymnasiet, så köpte jag min första In Flames skiva. Tror det var Come Clarity. Är inte helt säker. 
 
Jag älskar The Sounds och allt dom har gjort. Tycker Sahara Hotnights är otroligt coola. Eminem är bra, Rihanna kan hitta rätt med nån låt. Kanye West må vara stupied in the head ibland, men även han lyckas. 
 
Min polare C, har visat mig musik från England. Tex Pete Doherty och The Libertines. Samt nån nu på senare tid. Nu kommer jag inte ihåg vad han hette ( det beror inte på att artisten var kass, utan det beror på min ofantligt höga ålder) men skivan var bra. 
 
Jag köpte Slipknots senaste album All hope is gone. Och nej, Slipknot all hope är inte gone. För den skivan var faktiskt bra. Och jag erkänna att jag lyssnar på den lite nu och då.
 
Så som ni märker, så har jag bred musiksmak.
 
När jag går, så försöker jag lyssna på band som jag inte har hört så många låtar av. Den här gången blev det Metallica. 
 
Metallica är ett band som alltid har funnits i mitt liv. Det är inte för att jag har lyssnat så mycket på dom. Utan det beror på att min söta polare P har dom som favoritband.
 
Jag har ibland skojat lite med P att Metallica är töntar och kassa. Jag har även sagt att Lars Ulrich bara kan spela "Ulla-Bella" på trummor. Ni vet vad jag menar va? Man slår, så det låter så här: Ulla, Bella, Ulla, Bella. And so on. Eller det kanske inte låter så. Eller? Whatever, det jag ville komma fram till är att t.o.m jag kan spela Ulla-Bella på trummor. Iallafall ett tag, tills jag börjar tänka på nå annat och tappar takten. 
 
Lars Ulrich är egentligen ingen jättedålig trummis. Jag menar han kan både slå och trampa samtidigt. Som man är det sjukt svårt. Men jag anser att Slipknots trummis är bättre. Även Sahara Hotnights är bättre. 
 
Men efter att ha hört lite mer låtar från Metallica, så måste jag säga att. P har rätt. Dom är bra. Dom har många ruskigt sköna låtar, som man kan lyssna på om och om igen. 
 
Min favoritlåt är One. Den är otroligt bra. Men som sagt, det finns många bra låtar och jag har inte upptäckt alla. Så jag vill bara be om ursäkt till P att jag har skojat lite om Metallica. Dom är bra, men dom är inga The Sounds. 
 
Och jag kan erkänna, jag lyssnar hellre på Metallica än Pitbull alla dagar i veckan. 
 
Och det är väl ett gott betyg? 
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0