Att bli äldre, har sina baksidor...

Idag är det 4 dagar sen jag fyllde 28. Lite äldre, och lite klokare säger man ju. Men, det vette fan alltså... 
 
Idag har jag märkt att jag börjar komma in i ålderns höst. Minnet blir sämre, synen blir sämre, hörseln blir sämre mm. 
 
Jag skulle fara och tanka idag ( typ det enda jag kan med bilar). Började bra, med att jag fick panik då det tog ca 22 timmar (i själva verket tog det ca 2 min) innan jag fick slå koden. Paniken hopade sig, tårarna började komma, och skallen började röra sig i 120 för att försöka hitta åt nån som kunde hjälpa mig. Men tack vare mitt tålamod alt sena reaktionsförmåga, så fick jag slå koden. Och koden den kom jag ihåg, så jag är inte så gammal. 
 
Men, efter jag hade tankat bestämde jag mig för att fara på Ica och köpa lite varor för att göra en god lunch. Jag gick in, glad efter att ha överlevt fadäsen som uppstod vid Statoil. Jag handlade allt jag behövde. Det visade sig senare att det gjorde jag inte. Och det i sin tur resulterade att jag cyklade i panik till Konsum för att köpa grädden jag hade glömt bort att köpa. Paniken som uppstod var att jag redan hade börjat med maten, och som den nojiga personen jag är. Så gick mina tankar, att jag har ca 7 min på mig innan maten fattar eld och lägenheten brinner upp. Jag tror inte det kan hända på det sättet. Men vem vet? 
 
Anywho! Tillbaka till Ica. Jag hade betalat, och jag var lycklig för att jag äntligen hade köpt smör också. Senaste tiden har jag bara haft ost på mackorna. Det är torrt...
 
Men när jag efter att ha betalat och lastat in påsen i bilen och skulle köra iväg, som den coola 28-åringen med snerygg, och inget hårsvall jag är. Såg jag vad jag hade glömt. Jo, när jag hade tankat, så hade jag tydligen glömt skruva på tanklocket på bilen och fällt igen luckan. Så medans jag trodde att jag var så cool i min bil. Körde jag runt med en öppen tanklucka, och inget tanklock. Men jag hade tur. Tanklocket var kvar,  jag kunde snabbt som f-n. Kliva ur bilen låtsas kolla på bakdäcket medans jag fixar skiten som hade uppstått. 
 
Men vem vet, kanske inom en snar framtid så glömmer jag att ta bort...men vad heter det? Ni vet saken man tankar med. Det är en slang med och nå mer. Jaja, jag kanske glömmer bort den och går Garden State-style i Malå. 
 
Och om ni får se det live, så bjuder jag på det. För jag lär säkert glömma bort det 10 min senare...
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0