En hyllning....

Hår...
 
Människor har alltid haft hår. Hår på skallen ( Lame!) , skägg, hår på armar, hår på ben, hår under armen, könshår mm. 
 
Jag hade också hår på skallen en gång. Morsan utnyttjade det med att sätta en hink på huvudet och klippa pottfrilla. Samt lura i mig och säga att det var snyggt och alla hade det. Det var jag och max 2 till. En av dom var nog broder J vid ett tillfälle. 
 
Nu på slutet har jag accepterat att mitt hår håller på att försvinna. Om jag inte rakar skallen nog ofta, så får jag veta att jag har lite hår. Senast igår på träningen. 
 
"Du måste raka dig snart. Det syns ju att du har lite hår och börjar bli flintis"
 
"Ja, du börjar få samma frisyr som Zidane" 
 
Dvs, att jag snart blir helt kal uppe i skallen. Men det gör inget, ibland får jag skägg. Eller skägg och skägg. Det ser ut som jag har tejpat fast pubishår på hakan. Men det har jag inte. I promise. 
 
Nä, för att jämna ut att jag inte har hår på skallen. Så har jag istället fått den stora äran att få lite näshår. Och det är där hyllningen kommer in.
 
Jag kommer inte att hylla näshåren. ( För It's The Devil! ). Nä, jag ska hylla en annan grej. Innan jag köpte denna fina maskin som kallas nästrimmer. Så slet jag ut näshåren med en pincett. Varenda strå jag tog, så sprutade tårarna och jag övervägde att låta det växa ut för att sedan säga att det var min mustasch/skägg. 
 
Men efter att jag köpte nästrimmern,  njuter jag varenda gång jag ser att ett nässtrå är för långt. Det är bara att gasa på. Visst, jag har varit orolig att köra fast ibland. Men kom igen, skulle det kunna hända? ( Ja, jag jinxar det. Men lite kaxig får man vara) 
 
Min nästrimmer gör ett kanonjobb. Den gör jobbet som ingen vill göra. Den ställer alltid upp för en, förutom då batteriet är tomt. Men jävlar vilken bra maskin alltså. 
 
Tyvärr börjar min att sjunga på sista versen. Så snart är det dags att införskaffa en ny. Och tro mig, det får kosta vad det vill. Bara det inte stiger över 500 kr. 
 
Nä, en nästrimmer is tha shit. Nästrimmer for president som The kids brukar säga. 
 
Nä, nu tar jag helg. Men först ska jag bara trimma näshåren.
 
Tada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0