Kampen mot klockan, och den avvaktande kampen mot diskmaskinen..

Idag var jag för första gången på gymmet, efter ett (ofrivilligt) uppehåll på x antal månader. Det som fick mig att ta upp kampen för att få en kropp likt David Hasselhoff i Baywatch, eller JD i Scrubs eller kanske slå på stort och se ut som Robert Downey Jr i Iron Man. Var just det fina vädret vi hade. Det fick mig att tänka på Beach 2013. Tanken att bada och visa sin ståtliga bringa. 
 
Så, då tänkte jag att man kanske kan fuska sig till en kropp alá Tom Hardy. Eller bara i mitt fall, satsa på Julafton 2013 och gå utan tröja då istället. Visst jag kommer frysa, jag kommer bli sjuk för mitt immunfösvar mest ligger i dvala eller som vanligt gett upp.
 
Skämt åsido. Det jag först försöker få bort är min "heta" cola-mage. För det känns som att nånstans därunder finns det nåt som gör att jag blir lämmen. Och blir man det, så har jag för mig att det är att man får träningsvärk i musklerna. Så det vore ju spännande att se om teorin stämmer, eller att en cola-mage också kan få träningsvärk.
 
Sen är det ju kul att försöka hålla sig i form, även medans man spelar fotboll. För att kanske orka 90 min, även i 220 graders värme (som det ofta känns för mig) på sommaren. Och kunna leverera när man får spela, så att vi får ligga uppe i topp och slåss om uppflyttning. Istället för nedflyttning. 
 
Så nu ska jag försöka hålla i att vara på gymmet varje dag då vi inte tränar, förutom helger. För på helgen FÅR och SKA man vara ledig. För när annars kan jag hänga med mina kompisar Mr. Tv, Mr DVD och deras släkt The Movies?
 
 
Hur det går med kampen mot diskmaskinen, så står det just nu still. Jag har hittills handdiskat. Och det beror på 3 saker.
 
1: Jag har för lite bestick, tallrikar och koppar.
 
2: Jag är fortfarande lite osäker på om min diskmaskin kommer att bli T-1000 och jaga mig runt Malå. Ni vet, precis som han gjorde mot John Connor. Kruxet är att jag måste hitta min Arnold innan dess. 
 
3: Jag är orolig att om jag startar den, så kommer jag få en pool i mitt kök. Visst, det vore trevligt. För då hade jag kunnat vara som Hasselhoff. Men ändå, vart ska man äta liksom? 
 
Men snart känns det som att jag måste testa diskmaskinen. Ingen minns en fegis (som en god vän till mig) ofta säger. 
 
Förresten just nu står det 3-0 mellan Wänne och Tvättmaskinen. Och det är bara halvtid. Men ändå.
 
Jaja, nu blire käk och sen en powernap. 
 
Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0