Framsteg både i livet och lägenhet.

Efter att ha vaknat 06.12 i den kallaste lägenheten ever. Och ögon som var halvöppna, medans min underbara morgonrock gjorde sitt jobb. ( se cool ut och få upp värmen)

Var det dags för en ny arbetsvecka, efter en helg som vanligt som gick för fort. Efter att ha jobbat med snoret rinnandes från näsan, burit världens minsta mössa för att värma min skalle ( för mitt hår gör ju inte jobbet). Begav jag mig till Arvidsjaur för att få träffa min underbara talpedagog/allt-i-allo.

Jag har gått hos henne några gånger nu. Och som sagt. Jag har haft det up and down med min stamning mm. Men jag kan lätta säga att hon är den bästa jag har gått hos. Hon stärker mig, hjälper mig med olika situationer som är jobbiga, samt ger mig tips. Hon är en bra lyssnare och en klok människa.

Vi har fortfarande mycket att jobba på. Mest stamning men även bygga på mitt självförtroende och att jag ska stå på mig mer, samt inte tänka så mycket på min stamning och se den som nå fel. Våga säga vad jag tycker och våga misslyckas. Alltså att jag ska våga höras mer. Men hon har faktiskt gjort lite underverk. Jag vågar prata lite mer med okända människor. Vågar höras lite mer. Så hon är värd en hyllning i bloggen.

Jag ska dit fler gånger och förhoppningsvis ser ni en liten annorlunda Wänne framöver. Och inte till det sämre.

Angående tapetsering i lägenheten, så är det dags för att rent börja tapetsera. Efter att ha slipat i lägenheten och spacklat. Så ska jag och fatha tapetsera i veckan. Men ska jag vara ärlig blire mest farsan eftersom jag kommer vara borta en del i veckan. Men det känns skönt med en liten annorlunda tillvaro och ett lyft i lägenhet och liv.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: SvBG

Härligt höra! Kul att det går bra med stamningsterapin. Det låter som att hon arbetar på rätt sätt också, enligt mina erfarenheter. Kämpa på, Johan. Du är bra, vare sig du stammar eller inte! :-)

2013-09-23 @ 17:28:04
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Wänne

Tack SvBG. :)

2013-09-23 @ 20:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0