Part 2: Slipning

Igår påbörjade jag att riva tapeter. Jag höll på i ca 3 min. Tills datorn kallade. Jag måste ju kolla filmnyheter. Efter det var jag ju tvungen att äta. Allt för att slippa riva tapeter...
 
Men så öppnades dörren. Arbetsledaren och hans partner in crime. Tha Motha. Då var det bara att säga adjö till datorn och säga hej till tapetsbortagningsmekanismenen (jag erkänner, jag kan inte alla namn på alla saker man använder. ). 
 
Fatha visade mig hur man river tapeter. Jag såg, men trotts att mina ögon var öppna. Så såg jag ut som en fisk med den största fågelholken till mun i mannaminne. (Få upp den bilden i eran skalle)
 
Men till min lycka sa han även att man kunde slipa tapeterna. Jag log, ögona började vattnas. Jag tänkte, att det går ju säkert snabbt och man är effektiv. ( jag var ju tvungen att hänga med Mr. Tv igen). Så efter att ha täckt över my precious ( nej, det är inte mina könsdelar jag pratar om) utan min tv, dvd samt ps3. Och jag började slipa. Och som jag slipade! Dammet flög runt i lägenheten, på mitt bord, i min näsa och på mitt hår. Jag kände mig som den arbetare jag ville vara. 
 
Efter att ha slipat till ca 18.30 så tog jag en paus och begav mig till C och P för att se Sverige spöa Kazakstan. Men tydligen hade jag missat höjdpunkten. Nämligen målet av Zlatan. Men Sverige vann ju. Och det var det viktiga.
 
Efter några matcher i FIFA begav jag mig hemåt. Tanken var att jag skulle fortsätta slipa. Men jag valde det säkra alternativet. Cola och Simpsons. 
 
Så idag kommer domen. Kommer arbetsledaren vara nöjd? Kommer jag svettas när jag arbetar ( för första gången) ? Svaren på frågorna? Ja, mina vänner. Dom kommer säkert på nästa inlägg. 
 
Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0