Bastu, spelkväll och hinderbana.

Det finns saker jag tycker om. Tex en kaffekopp och spela Football Manager, samt ha igång Alla älskar Raymond i bakgrunden. Det är livet. Det är vad jag kalla Wänne-time. Jag kan säga, att det gör jag rätt ofta.


Men det finns andra saker som är bra också. Tex när Halmstad tog 4 poäng av AIK i allsvenskan förra året. Helt rättvist också, enligt mig. Eller hur Brother J?


Men det var egentligen inte det jag ville nämna. Jag tycker bara det är fränt att vara lite kaxig. För let's face it. Mina favoritlag rosar inte marknaden. Jag håller på Coventry, Halmstad, Buffalo och Luleå. Där Luleå, är dom enda som leverera just nu. Även om Buffalo har spelat många oavgjorda matcher på slutet. Sjukt starkt.


Nä, det jag också tycker om är att hänga med polare och ha en såkallade spelkväll. Som i lördags, när jag, Kusin T, LC och Pebben. Spelade FIFA och sen Besserwisser. Sjukt fränt, även om jag kom sist i besserwisser, så är jag ändå nöjd över min insats. Jag menar, jag ÅT upp Pebben på en musikalfråga. Win! Jag hade iallafall sjukt skoj. Och även om jag ofta ägnar mig åt Football Manager och sånt, så är kvällar spm jag hade i helgen guld värda.


Sen på söndagen, så vart det dags för att hälsa på Persson och hans gal E. För lite bastu och Star Trek. Eftersom det var ca -45 ute, så laddade jag rejält för en varm bastu. Och skönt var det. Bastu, 33 cl Cola och massa snack. Väldigt underskattat och skönt. Efter det, så blev de 2 avsnitt av Star Trek. Vi är inne på andra säsongen nu, och det blir bara bättre och bättre. En äkta mysserie.


Och så igår, var det äntligen dags för träning igen. Jag tycker det är sjukt fränt att fotbollen har startat. Med ett leende, så begav jag mig ner till sporthallen. Bytte om, passade till några. Gjorde nåt snyggt mål med en felträff. Hade det allmänt skoj.


Tills våra tränare dök upp och nämnde ordet hinderbana. Denna hinderbana, som får ens ben att bli som gelé, att få ens ögon att tåras, att få ens hals att ge upp, samt att bli varse om sin ömma kropp och usla kondition.


Jag tror, men nu är det här bara en teori. Att en av våra tränare, ville hämnas på mig för att jag skickade ett mms till honom efter Luleå-Skellefteå. Detta mms innehöll, en Luleå-tröja, en Wänne och ett stort leende. Visst, lite onödigt att vara le, men hey. Ibland måste man få retas. Och jag tror att det är därför det blev hinderbanan. Han ville hämnas. Men då kan jag bara säga, att mitt mms var totaly värt det.


Men ska vi vara lite allvarliga, så är det samma sak som med hinderbanan, som på andra löpningar. Det är ruggigt skönt efter och de var roligt att vi var så många som tränade. Riktigt fränt.


Nä, nu ska jag slå mig ner, slå på en serie och spela Football Manager. För det är jag värd. Sen är det bara att ladda för morgondagens löpning.


Just ja! På fredag måste och jag menar MÅSTE ni slå på tv10. Då spelas en av dom bästa matcherna, som kommer att visas på tv. Arsenal-Coventry. Kommer bli en awesome match!

Jaja! Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0