Det börjar närma sig.

 4 augusti, då smäller det. Då börjar jag ett nytt kapitel, i mitt liv. Jag har nämligen kommit in på skola i Umeå.  Där ska jag utbilda mig till trädgårdsmästare.  Det känns otroligt spännande, nervöst, roligt, och lite sorgligt. 
 
Men jag tror det blir bra för mig. Få en ny miljö, och starta om på en ny kula. Känns som att jag gör helt rätt, när jag väljer att flytta.  Och det är ju inte så långt till Malå, så man lär nog åka hem då och då.
 
Tyvärr, så kommer jag att missa många matcher och träningar. Men om den här värmen håller i sig,  då spelar det ingen roll. För då är jag lika oduglig på planen,  som Coventrys hemmaarena.  Dvs, jag är obefintlig. 
 
Men förhoppningsvis, så hinner jag hem och spelar nån match.  För våra tränare har lovat mig, att jag ska få spela forward. Dom sa, att jag såg ut som Zlatan på träningarna och att jag borde få chansen på topp. Som den gamla goda tiden. Jag längtar...
 
Nä, men snart blire att börja packa ihop lite. Självklart ska Raymon-boxarna med. Och några filmer till. Man måste ju leva livet i Umeå. Och det gör man med alla älskar Raymond. Sen har Broder J, tjatat på mig, att han vill se Raymond. Så jag måste ju ställa upp.
 
Nä, nu ska jag smälta bort i värmen.  
 
Men ha det så bra! 
 
Tada! 
 
Wänne. 
 

Kommentarer
Postat av: SvBG

Men så roligt, Johan!
Gratulerar! Det låter kanonbra. Hoppas du ska trivas både med Umeå och utbildningen. Att du trivs med Raymond vet vi redan, så det är jag inte orolig över. Lycka till! :-)

2014-07-23 @ 19:01:36
URL: http://www.svenbertilgrahn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0