En ny karriär och har jag diabetes?

Tjolahoppsan!
 
Då var det helg efter att ha upplevt min första arbetsvecka efter semestern. Det har kännts riktigt bra att få vara tillbaka på jobbet. In bland hetluften och all ögongodis som finns där. Det är som skönt att få in lite rutiner och att man får nöta sin spökpodd.
 
Ni har ju läst att jag har valt att avsluta årets fotbollssäsong pga ryggen. Jag stannade på ett mål (Snyggaste målet ever), en assist (Minns inte vem jag assisterade till, men det var säkert världens snyggaste pass) och ett gult kort (Totalt felaktigt). Det var kanske inte min bästa säsong i Malåtröjan men jag hoppas att jag får bukt med mina ryggproblem, så jag kan börja producera lite mer inför nästa säsong. 
 
Men jag fick nyss ett sms av våran grymma coach. Han undrade om jag ville vara assisterande tränar till honom imorn. Självklart tackade jag ja. Jag har ju dominerat i varje Football Manager som har kommit ut och jag har ju sett på tv hur vissa coacher beter sig. Så jag är ändå rätt rutinerad inom tränarområdet. 
 
Men ska vi vara allvarliga, så blev jag väldigt glad över förfrågan (även om det gäller bara en match). Det är ändå skönt att vara med grabbarna i laget och hjälpa fram dom till seger. Och vem vet, om jag inte får ordning på mina ryggproblem så är ju ett alternativ att bli tränare. För fotboll kan jag inte vara utan. Mitt MIF-hjärta bultar så hårt. Men har ni lite att göra, då tycker jag att ni ska bege er ner till Tjamstavallen och heja fram Malå till seger mot Kågedalen. Forza MIF liksom.
 
 
Liten kort notis om jag har diabetes eller ej. Jag pissar fan konstant, jag är torr i käft (medicinen mot min hyperhidros har det som biverkning) och jag är lite tröttare än vanligt. Så antingen har jag diabetes eller så är det helt enkelt att min kropp är 78 år. det återstår att se helt enkelt. 
 
 
Nä, nu ska jag ta mig ut på en promenix så jag får avnjuta lite glass med oboy sen (det kan vara en orsak till min förmodade diabetes). 
 
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0