Ibland gör man fel val.

Tjolahopp!
 
Nu har man kommit hem efter sin andra jobbardag på eftermiddagsskiftet. Jag måste säga att jag tycker det är lite mysigt att jobba eftermiddag n'r det börjar bli mörkt och kallt. Känslan av att få vara på ett bra jobb och lyssna på en skräckpodd elelr dylikt, medans man tittar sig omkring på allt ögongodis som man omger sig med. Jag vet att jag har tjatat om allt ögongodis som finns på mitt jobb, men jag blir liksom aldrig mätt på det. Det kändes som att jag gjorde rätt val med att lämna jobbet som säsongsarbetare på kyrkogården (även om det var ett fantastiskt bra jobb med grymma arbetskamrater) för att prova på lyckan att plugga i Umeå. Väl där blev det ingen succé...
 
Som jag har skrivit förut så var det inte rätt utbildning för mig. Och sen tycker jag att själva uppläget dom hade var lite fel. Men jag är glad att jag testade iallafall. Men utan dessa val, då hade jag aldrig hamnat där jag är nu. Med världens bästa arbetskamrater och ett riktigt roligt jobb. Kudos till er alla!
 
 
Helgen i Umeå var riktigt skoj. Jag fick se Joel och den sötaste sötnosen av dom alla Fritte lira fotboll. Dock gick det inte så bra för deras älskade Täfteå. Men jag hävdar fortfarande att dom spelar rolig fotboll och är väl värda seriesegern och uppflyttning till Div 2. Sen efter deras match drog jag, Joel och Johan (en polare till Joel som var hur härlig som helst. Grymt namn hade han också.) för att se bio. Vi hade sneglat på Don´t Breathe men valet föll på Blair Witch. Eftersom jag diggar första filmen, hade jag rätt höga förväntningar på den här. Och mina förväntningar infriades inte. Visst den var otäck och den hade några fina jump-scares (även om jag kan tycka att det är lite fegt.) så var den rätt ointressant och man kände ingenting för karaktärerna eller vad som skulle hända. Det kändes bara som ett hafsverk tyvärr. Ni behöver då inte se den, och jag kan verkligen slå vad om att Don´t Breathe är 10000ggr bättre. Men som sagt ibland gör man rätt val och ibland gör man fel val. Men kom ihåg att det kan leda till nåt riktigt bra.
 
 
Förresten så läste jag att Angelina och Brad hade gjort slut. Jag har ju alltid haft en liten kärlek till Angelina. Speciellt efter Tomb Raider-filmerna. Men Brad Pitt är ju kingen i Snatch och han verkar vara en skön typ. Så nu är frågan vem jag ska ragga på? Angelina är ju nice men man vill ju ibland ha Pitt. Alltså Brad Pitt....
Hm, jag får helt enkelt sova på saken.
 
Nästa blogginlägg kommer att handla om mitt besök hos ortopeden angående min rygg. Vi får hoppas på ett positivt besked.
 
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0