Ny månad, nygammla löften.

Hejhej!
 
Längesedan jag skrev på bloggen (som vanligt) men det är för att dels så har jag inte haft tid eller ork, samt att det inte har hänt så mycket spännande sen jag skrev sist. Eller några saker har hänt, men det finns vissa saker jag kan förbättra med mig sjäv, tills jag verkligen är den personen jag vill vara. Det är dock en lång kamp, så det får ta den tid det tar. 
 
Jag bestämde mig för nån vecka sedan att sluta med fotbollen (som jag skrev om i förra inlägget), jag har avslutat min "karriär" både som spelare och ledare i Malå IF. Det känns som ett rätt beslut, ett beslut där jag måste se till mig själv, ett beslut jag har tagit för att jag inte har känt samma glöd eller glädje till fotbollen som jag har gjort förut. Dock är det inte permanent, för jag kanske får tillbaka glädjen till fotboll nästa år eller om 5 år. Men jag är nöjd över att jag vågade ta beslutet av att göra nåt jag inte vill, utan vågar avsluta nåt som har varit en stor del i mitt liv. 
 
Det är nåt jag måste bli bättre på. Jag måste våga ta för mig mer, jag måste våga misslyckas, jag måste våga stå upp för mig själv, jag måste våga vara mer framåt och jag måste våga att ändra lite på mig själv för att bli en bättre människa än den jag är idag. Jag vet att jag har goda sidor, jag vet att jag är rätt omtyckt ( hoppas jag iallafall) men det är en del saker jag måste ändra på och det har jag skrivit i denna blogg förut. Jag har tänkt börja göra upp en plan för resten av året, för att sedan fortsätta med samma taktik nästa år.
 
1. Jag ska vara mer modig, våga misslyckas, våga ta en chans att göra nåt jobbigt. För vem vet, i slutet av vägen finner jag kanske mitt mål och då får det vara en guppig väg tills jag når fram till slutet. Det kan vara värt det.
 
2. Självkänsla. Våga acceptera att jag har vissa "fel" som gör att jag kanske har varit annorlunda till sättet pga det är enkelt. Nu är det dags att våga ta för sig mer, våga stå upp för det jag tror på och INTE sitta där och vara tyst för att det är "enklast".
 
3. Motionera mer. Jag har blivit en riktig soffpotatis senaste veckorna. Crosstrainern är en tvättställning, soffan är ingrodd efter min "sexiga kroppsform" och tvn är alltd igång. Nu får det bli ändring på det. Minst 30 minuters träning varje dag i oktober. Det ska jag klara, och det ska inte ens vara svårt. Missar jag en dag, då blire 60 min träning nästa dag. Här ska det inte fuskas.
 
4. Tagga ner på glass med oboy. Jag får äta det men inte lika ofta som jag har gjort på senare tid ( men det är ju så gott!). 
 
5. Köra stenhårt på match.com. Nu ska det raggas yao!
 
Jag uppdaterar er nästa månad om hur det har gått. 
 
Tills dess får ni ha det gött, så hörs/ses vi. 
 
Ciao! 
 
Wänne Wännson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0