Nåt spännande kommer att hända, dock vet jag inte vad.

Hej!
 
Nu har jag officielt slutat på ALS. Jag har haft en underbar tid, där jag har verkligen fått utvecklas som person (där jag har framförallt en person att tacka mycket för) men jag har även fått jobb med härliga människor som jag kommer att sakna. 
 
Dock så ångrar jag inte att jag sa upp mig, för jag vill att det ska hända något spännande i mitt liv. Jag vill uppleva nya saker, jag vill testa mina gränser, jag vill våga för att misslyckas så att jag tillslut får möjligt att lyckas med det jag vill göra. Jag vill möta hinder, jag vill ha en kamp, jag vill att det ska vara osäkert för på något sätt så känns det som att det kommer göra mig som en ännu starkare person, men framförallt så vill jag se hur långt man kan gå bara om man vågar. 
 
Jag har skrivit förut att jag har många bollar i luften, och det har jag verkligen (nu pratar jag inte om mina bollar). Jag inväntar intressanta svar som kan göra att det blir en liten ändring i mitt liv, som vem vet leder till något som jag verkligen har längtat efter. Jag vet redan vad jag kommer att göra ifall jag får det svar jag vill. Jag vet att jag är lite kryptisk, men jag lovar att jag uppdaterar er när jag vet mer. 
 
Idag fick jag en intressant fråga som var sjukt svår att svara på. Jag fick frågan om jag var lycklig, och jag svarade snabbt ja utan att tänka efter. Men jag är ju inte lycklig, det är jag verkligen inte. Missförstå mig inte, jag är nöjd med mitt liv, jag är nöjd över vem jag är och jag är nöjd över vad jag har lyckats med hittills. Men lycklig det är jag inte, inte än iallafall. Det är det som gör att jag måste våga lämna säkerheten och uppleva nå nytt med både med och motgångar, för om jag väljer att stanna kvar i min "säkerhet" då kommer jag bara vara nöjd över mitt liv. Och det är inget fel med det, det kan nämligen vara så att det är livet jag ska leva och det är livet som gör mig lycklig. Men det känns som att jag måste våga utmana mig mer för att se om jag hittar det som gör mig lycklig ( vad nu det är ). 
 
Efter att jag har förändrats så mycket som person på senare tid, då tycker jag att det passar för mig att bara köra på och se vad som väntar i slutet. Det kommer vara hinder under vägen, och jag kommer säkert att få göra om vissa saker 100 ggr, men det kommer jag att göra med ett stort leende. Oavsett om det i slutet visar sig att livet jag har nu gör mig lycklig, då vet jag att jag iallafall har testat mina vingar för att uppleva nya saker som har inneburit både med och motgång.
 
Sist men inte minst så fick jag fint besök av Manda och Rambo idag. Vi halkade oss fram på en promenad, för att jag sedan bjöd på lunch. Manda är en person jag ser väldigt mycket upp till och hon har gjort en resa som jag tycker är otroligt stark, och hon visar hur långt man kan gå bara man vågar. 
 
Två filmtips kommer också, innan jag slutar. Jag såg Bohemian Rapsody och A Star Is Born i helgen. Det var två väldigt bra filmer, där jag nog höjer den senare lite extra. Lady Gaga och Bradley Cooper är fantastiska och man känner för karaktärerna. En otroligt stark film, som jag rekommenderar.
 
Ha det gött, så hörs vi senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0