En resa som tar slut, men början på nåt nygammalt är på gång.

Hej!
 
Jag har ofta skrivit om hur bra jag har trivts med mitt jobb. Jag har alltid gått dit med ett leende, men tyvärr så är det slut med det. Jag har valt att säga upp mitt nuvarande jobb, för att återgå till ett nygammalt jobb. Nämligen som kyrkvaktmästare. 
 
Det känns vemodigt att lämna men jag har alltid velat återgå som kyrkvaktmästare nångång i framtiden, och jag fick helt enkelt ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till. Jag har alltid tyckt att jobbet som kyrkvaktmästare har varit det roligaste jobbet jag har haft, och har alltid velat ha det igen. 
 
Jag har verkligen trivts med att jobba med mitt nuvarande jobb, och jag har fått lära känna flera nya människor och fått möta framförallt en oerhört fin människa, som har stärkt mig och visat mig vad jag kan göra med lite självförtroende och självkänsla. Det är jag oerhört tacksam för och det är nåt jag tar med mig in i både arberbetslivet men framförallt utanför arbetslivet. 
 
Nu har jag gjort mitt val, och jag känner en glädje över att jag har nåt nytt (gammalt) att längta till. Och det kommer bli riktigt roligt att återse gamla kollegor. 
 
Jag kommer fortsätta att jobba med min självkänsla, mitt självförtroende och mitt mod. Jag kommer fortsätta att nå målet att alltid gå runt med ett leende (för man kommer längre om man är glad och mår bra). 
 
Ibland behövs det bara en liten förändring för att få tillbaka det lilla pirret i magen, och det har jag nu. Självklart kommer jag att sakna mitt nuvarande jobb, och jag kommer vara oerhört tacksam för allt jag har fått uppleva, allt stöd jag har fått men även att man har fått ett förtroende att jag har kunnat växa som människa. 
 
En resa tar slut, men en ny resa är inom synhåll.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0