Vad kommer hända under 2019?

Tjolahopp! 
 
Var ett tag sen jag skrev på bloggen, men snart har det gått en månad av 2019 och det har redan börjat hända saker som jag aldrig trodde jag skulle uppleva. Me det har även hänt saker som gör att jag står inför två svåra val, om hur jag ska göra. Jag vet att det lutar åt ett håll, för jag har lovat en person att jag skulle göra den saken ifall situationen skulle uppstå. Jag vet att jag är lite mystisk nu, men ni kmmer få veta vad som gäller mest troligt nångång nästa vecka. 
 
Hur det går för mig och min personliga utveckling, så kan jag bara säga att det går framåt. Jag är väldigt stolt över vad jag har gjort hittills sen jag fick sån oerhört starkt stöd av en person som jag är oerhört tacksam över. Det var väldigt längesedan sen jag vågade prata inför en grupp människor, det var väldigt längesedan jag vågade ta en diskussion utan att vara nervös, det var väldigt längesedan jag vågade ringa till okända människor över telefon. Jag har nästan hela mitt liv varit rädd för att prata inför folk, jag har aldrig vågat ta en diskussion och jag har aldrig vågat stå för mina val (för nästan jämnt har den del gjort valen åt mig). 
 
Men nu är det slut på det. Jag har märkt nu att jag vågar ta beslut som är tunga, beslut som kanske inte alltid faller alla i smaken. Jag har vågat ta diskussioner som jag vet att jag har rätt i, utan att känna skuldkänsla eller be om ursäkt trots att det inte har varit befogat. 
 
Men tack vare min kära vän, så har jag fått se hur långt jag kan gå men även fått se att jag kan nå ännu högre. Jag behöver inte vara rädd, jag behöver inte kontrolleras av mina hjärnspöken, jag behöver inte vara alla till lags och jag behöver inte ha att alla tycker om mig. Jag vet vilka jag har vid min sida när det blåser tunga vindar, när jag har det lite tungt. Och det är allt jag behöver.
 
Det är helt sjukt att jag nu vid 33 års ålder (inte 50-år, som en på jobbet trodde att jag var) har jag äntligen fått uppleva och se vad jag kan och vad jag har kapacitet tlll att uppnå. 
 
2019 kommer helt klart bli ett intressant år, och jag har ingen aning om vart jag kommer hamna, vart jag kommer sluta och vad som kommer att ske. 
 
Men jag vet en sak. Jag vett vad jag vill, jag vet vad jag kan uppnå och jag vet att jag tror på mig själv och litar på mina färdigheter. Och det mina underbara läsare, det är nåt jag är så oerhört stolt över.
 
Nu ska jag bajsa ner mig av rädsla till The Haunting of Hill house. 
 
Wänne Out.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej! Sent läst (blev påmind av SvBG) och sent kommenterat. Tänkte bara berätta att receptionisten på gymmet här i Staaan (skryter inte, har inte besökt ett gym på sju månader) frågade i går om jag var född 1946. Känner mej visserligen gammal som Metusalem ibland, men född 46 är jag inte. Man får bara förlåta dem som räknar fel, och inte bli helt nedslagen. Allt gott till dej! /Gammfröken

2020-01-13 @ 18:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0