Nyårslöften som infrias och nyårslöften som försvinner?

Snart är det ju nyårsfirande och med det tillkommer (om man vill,nyårslöften) Jag har under mina 27 år avgett många nyårslöften. Tex få en fin kyss (slutade med att jag fick en puss av våran söta norbottensspets Siri,det va inte som jag hade tänkt mig men man kan ju säga att löftet infriades) fara ut och springa för att bli extra vältränad inför kommande fotbollssäsong (slutade med att jag fick upp ögonen för filmer,tv-serier och wänne-menyer och lite alkohol. Tyvärr har det hållit i sig rätt länge nu.) Börja läsa på högskolan (slutade med att jag inte vågade,dels pga stamning och dels för att jag trivs rätt bra i Malå) Spara pengar för att resa (slutade med wänne-menyer,filmer och öl).
 
Nu på senare år har jag börjat förstå att man inte ska sätta för höga mål,utan mål som man kan uppnå och bli lycklig av. Men även mål som att om man misslyckas med inte är hela världen. Jag har ju under bloggen uppgett 3 löften. 1:Våga öppna käften och säga ifrån och inte vara så konflikträdd (ska kunna uppnås,utan att bli otrevlig och göra det på rätt ställen) 2: Våga vara mer framåt och våga misslyckas och inte vara så förbannat blyg! (Kan bli lite svårt,men absolut inte omojligt. 3: Det sista löftet va ju att jag skulle göra nå hemligt som skulle göra mig till en lycklig gubbe. Och det känns som att tiden börjar rinna ut. Så det måste hända snart. Vet bara inte när,var och hur...
 
Men först och främst måste jag hitta på nåt att göra på nyår och sen verkligen ta tag i löftena. Vem vet 2013 kanske blir året då Wänne blir en helt ny person. Jag kanske blir den där människan jag har velat vara i alla dessa år. Den där människan som står upp för vad han tycker och inte håller käften. Den där människan som pratar med okänt folk. Kvinnor som män,ja kanske till och med grabben som vågar rida på världens farligaste djur HÄSTAR? 
 
Det ska ske en förändring,det måste ske en förändring. Men för att jag ska lyckas med det. Måste jag våga ta en motgång och våga misslyckas. För det känns som den enda vägen till min succé som den nya Wänne.
 
Wish me luck! Och nästa gång vi ses,hoppas jag ni märker nån liten förändring.
 
Wänne hälsar God fortsättning och Gott nytt år i förskott!

Kommentarer
Postat av: Sandy Sandy

Härmed kommer en Impulsiv nyårs Inbjudan om du inte hittat på ngt? . Släng dig med till Berns Salonger, Sthlm ! 5rätter, massa dj s! :-D garanterat fest på högsta nivå!

2012-12-29 @ 00:19:09
Postat av: Wänne

Oj,oj! Det lät ju som ett underbart erbjudande. Jag ska iallafall tänka på saken:)

2012-12-29 @ 10:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0