Oavgjort med chans för övertid...

Just nu är det jämn kam mellan mitt immunförsvar och min hosta. Men tydligen har lite feber smygit sig in,men jag ska anmäla sjukdoms-laget med anledning för många spelare på planen. Hoppas dom godtar mitt överklagande. Annars har jag försökt bota min hosta och feber med lite lägenhetsstädning,julmust,pepparkakor och Jack Bauer. Just nu känns det som det hjälper,och målet är att bli frisk iallafall på lördag.
 
Jag tänkte berätta om när jag och min kompis P valde att se en bio i Sundsvall med en ganska oväntad händelse (Det kommer nog aldrig hända mig igen,om det inte kommer en uppföljare...) Den här gången va vi van Sundsvall,vi hade hälsat på hans syskon ett x antal gånger och vi kunde staden utan och innan. Shopping va annars. Självklart handlade jag film,men ibland slant även ett klädesplagg ner. Efter en dag på staden hade vi bestämt oss för att gå och se bio. Vi gick bara dit för att sedan välja vilken film vi skulle se. Efter att ha kollat noggrant stod det mellan Kung-fu Hustle och The Pacifier (Typ som dagissnuten men med Vin Diesel) Jag anade självklart oråd med att en film som handlar om att Vin Diesel ska ha hand om småungar kanske inte är nåt man väljer att se på bio. Kung-fu Hustle däremot kändes som ett bra val. Enligt mig. Men nu till det svåra! Man ser ju att Frodo har svårt att kasta ringen i elden för att rädda världen,men jag tror han skulle göra om det uppdraget 10 ggr av 10 för att istället försöka övertala P att se en asiatisk actionkomedi istället för att se en komedi? med Vin Diesel. Jag försökte,och försökte men tillslut var jag tvungen att ge mig. Vi köpte biljetter till The Pacifier ( JA DET ÄR SANT!) Gick in till biosalongen. Dock var det tomt där,alltså TOMT. Men vi tänkte,det är ju ganska lång tid kvar så nån kanske kommer och ser den också. Tiden gick,alla som vi trodde skulle se den vände och valde Kung-fu Hustle (Såklart). 
När trailerna började,skrattade vi lite åt varandra och sa " Tänk om det bara är vi som ska se filmen i Sundsvall". Och så blev det. Vi satt själv i en salong i Sundsvall och såg The Pacifier. LIte häftigt ändå,men ändå lite pinsamt då 2 grabbar i övre tånåren väljer att se en barnfilm. 
 
Jag vill härmed inte ta på mig nåt ansvar förutom min svaga vilja som gav med sig. Jag anser att det är till 99,9% P´s fel att vi såg den otroigt usla Pacifier. Men jag måste tacka honom för att jag har upplevt nåt jag säkert aldrig kommer att göra, Det är att sitta i en tom biosalong och se en film. 
 
Om det inte kommer en Pacifier 2. Men till dess kanske jag har lärt mig min läxa. Och det är att ibland är det viktigt att stå på sig.
 
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0