Part 3: Vi hade iallafall tur med vädret....i ca 30 min...

Onsdagsmorgon. Vaknade ca 08.30, efter en lite speciell natt. Den började med att Limpan kaxigt sa "Jag ställer klockan på 07.00, så kan man duscha och göra sig iordning. Och hinna en dag på stan" Visst, sa jag. Natten kom. Vi somnade efter en ganska lång hemresa från Munchen. Dock hände en obehaglig grej under natten. Jag vaknade med att Limpan låg och kollade på mig. FREAK! var det första som dök upp i min skalle. Sen rädsla och till sist, metoden att vända ryggen till. Fick senare veta att vi hade nog vaknat exakt samtidigt och kollat på varandra. Så vi är väl båda FREAKS!. 
 
Men efter att ha ställt väckarn på 07.00 och vakna 08.30 ( bara snoozningar) under den tiden, så måste det räknas som ett misslyckande. Men vi lyckades komma iväg till centrum ca 10.30. Där en shoppingtur stod på schemat. Ni kanske minns mitt förra inlägg med Richard Gere och Pretty Woman? Limpan skulle köpa en surfplatta den dagen. Och jag tänkte mitt i allt, som hans Pretty Woman. Så borde han ha köpt en till mig också. Det hade räckt med en mini. Men icket! Så nästa gång, får jag väl göra nåt olustigt eller hitta en annan Richard Gere-typ tex Downey Jr (Hehe).
 
Surfplattan blev iallafall införskaffad och vi skulle fara och käka på PizzaHut. Visst maten var god, men det tog ca 40 min tills vi fick den. Trots det, dricksade jag 5 kr. Så jag hoppas servitrisen har köpt sig 10 jenka för dom och att det tar 41 långa och tråkiga minuter att tugga upp dom. Hhahahaha! Evil-Wänne. 
 
Efter svängen på PizzaHut, blev det dags för bio. Man of Steel stod på tapeten. Recensionen kommer senare, är fortfarande lite osäker på vad jag tycker om den. Det fanns mycket bra i den, men även lite mindre bra saker. Men att se bio efter att ha ätit på PizzaHut och dricka 3 öl. Det är nåt jag väldigt gärna gör om. 
 
Filmen tog slut ca 17.20. Då hade vi bestämt oss för att äta på en Indisk resturang ( Jag har aldrig provat det) med en av Limpans lägenhetspolare. Maten var sjukt god, men stark. Men helt klart nåt jag vill prova igen. Limpans mat var dock riktigt,riktigt stark. För hans tunga gav upp. Den blev för tung...a HAHAHAHA! ( Hilarious! ). Efter en skön promenad över en bro, för att smälta smaken och se på Stockholm. Kände vi oss rätt nöjd med dagen. Men jag och Limpan hade 1 plan till. Mjöd! Och nu, mina vänner. Så dök min älskade Richard Gere upp. Ja, ni läste rätt. Han bjöd mig på mjöd. Grymt snällt gjort, och vem vet. Nästa gång kanske den mjöden är utbytt mot en tv eller ett ps4. Det gäller att sikta högt girlfriends!
 
Kvällen avslutades i lägenheten med skönt häng och lite Last of us. Sen gick vi och la oss. 
 
Torsdag. Vaknade 09.00. Limpan hade varit vaken lite längre och städat undan lite. Stabilt gjort. Så det jag gjorde när jag vaknade var att duscha, klä på mig, packa och sen bara vila i soffan. Efter att Limpan hade städat, så förselog han att vi skulle ta en kaffekopp. "Sure" svarade jag. Kaffe är alltid gott. Men jag han smakade ca 2 klunkar, innan jag tappade ut koppen ute på balkongen och spillde kaffe överallt. Inklusive på mina jeans ( mitt enda par. MItt andra par luktade öl, pga jag hade spillt öl på dom på midsommar ) Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Mina händer lever sina egna liv. Ibland HÄNDER det.....Hahahahahaha! Ståupp-komiker alert,over here!! 
 
Nu så är jag hemma i lägenheten. Kikar på min älskling Gordon Ramsey och skriver detta inlägg i bara kallingar. Ja, damer och herrar. Dröm er bort, med den bilden i era huvuden. Så kommer ni somna med ett leende. 
 
För det kommer jag göra, efter denna underbara resa med Limpan. Som innehöll allt! Dålig engelska ( jag ), öl, dyr mar, öl, spilld kaffe och öl, dubbade filmer, toabesök, diskussioner om toavanor ( det förekomm, på resan mellan Lycksele och Kriberg ) plus mycket mer. Så jag hoppas och tror att vi kommer besöka ett annat land igen. Och den gången. Då ska jag fan i mig ha köpt en videokamer och filma resan. 
 
För det kan bli det mest intressanta eller tråkiga i hela era liv. 
 
Tack för allt Limpan mfl! 
 
Wänne säger peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0