Lättskrämd, tålamod och Pappa= Ernst Kirs ( Hur man nu stavar efternamnet) TV4-snubben.

Jag har förut pratat om att ja är lättskrämd. Allt från Broder J, fjärilar (True story) , kassa filmer typ som Oblivion, hästar och "artisten" Carola. 
 
Idag skrämde en fågel mig. Den hånade mig med att först skrämma mig och sedan skita ner sig, när den flög iväg. Det var inte en vacker syn kan jag säga. Så just nu är det fågel 2- Wänne 0. Hur kan den få 2 mål undrar ni? Jo, först skrämde den mig, så jag höll på dö och sen fick den även ett mål för den dominerande avslutningen med fågelrövhål och bajs.
 
 Så nu kan vi lägga till fåglar på listan. Jaja, annars är jag rätt häftig. Iallafall i mina ögon. 
 
Men det är inte det, detta inlägg kommer att handla om. Nej,  det kommer handla om tålamod och mina byggarkunskaper.
 
Efter att ha fått hjälp av min snälla far, med att hämta bordet som jag hade som uppdrag ikväll att skruva ihop. Påbörjade jag resan som innehöll glädje, svett, tårar och lite sår.
 
Del 1: Efter att ha fått värdefulla tips från min far, hur man använder verktyg mm. Så var jag igång. Det började bra med att jag fick upp kartongen. Jag använde kniv för att skära upp tejpen. Men det går även bra med andra verktyg. Tex sax och såg. Det SÅG jag på tv en gång. Hahaha! Anywho, kartongen är borta. Nu startar monteringen. 
 
Del 2:  Det började rätt bra. Jag fick ihop alla skruvar på plats ("skruv" Hahaha! Rätt roligt ord...skruv.  Ja, jag är 28 år snart. ) Jaja, jag läste anteckning noga och än så länge inga svordomar. Förutom en trasig rygg. Men det är mitt eget fel. Inget blod heller. Dock kom det både glädje, svett och framförallt tårar när jag såg att jag lyckades. Wänne Timell is now a new Superhero. 
 
Ett bord är klart. Nästa grej är en hylla. 
 
Del 3: Hyllan var ganska lätt att få ihop. Jag for och köpte mat och farsan byggde hyllan. Det är också ett tips. Använda sin far som verktyg. 
 
Del 4: Spegeln tog jag hand om. Som den gentlemannen jag är. Nu ska ni lyssna noga! Man tar upp spegeln kr lådan....sen är det klart. Hängde ni med? 
 
Nu äntligen är vi klar med att få upp mina nya möbler i lägenheten. Lite snyggare, lite fattigare och rätt nöjd. Precis som det ska vara. 
 
Nu ska jag nog avnjuta några avsnitt av Friends. 
 
So, see you later! 
 
Wänne Timell
 
 
Ps. Farsan hjälpte även till att sätta nya lister. Det var väl LISTIGT gjort? Ds.
 
Alltid bra att avsluta med ett joke. 
 
Wänne Timell Comedian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0