Ömma hjältar, och spel som lovar gott inför framtiden

Äntligen, så börjar jag känna mig som en människa igen. Nej, jag har inte festat i helgen, utan jag har spelat fotboll. Vi hade en turneringen i Skellefteå, där det skulle visa sig att Malå inte är några slagpåsar.


Lördagen började med, att jag och Kusin T fick åka bil med Benga och Kusin P. Jag fick väcka Kusin T, men blev samtidigt hotad till livet för att jag väckte honom. Jag tog dock inte hotet så allvarligt, när jag fick se han i kalsonger och ögon som var i sömnens våld.


Resan dit var lugn och behaglig. Och i väntan på att vi skulle få checka in på vårat hotellrum. Så gick vi runt och kollade på affärer. Inte det roligaste som finns, men ibland har man inget val.

Rummet fick vi, kring tolv. Efter att ha ätit den dyraste och äckligaste pastasallad ever. Var det så dags för match. Skellefteå FF mot Malå IF. Det skulle bara sluta på ett sätt va? Men se, de gjorde det inte. Efter ett fantastiskt spelande Malå, där vi spelade smart och inte gav dom några chanser. Så prickade Jockis in 1-0 med en vänsterslägga, som han har lärt sig av den där snygga vänsterbacken i Malå . Tror han kallas för Wänne eller nå. Jag ska kika upp det där . Efter målet blev FF både stressade och frustrerade. Det märktes på snacket, när Fritte blev skadad. Jag orkar inte skriva vad dom skrek. Men det var lame!


Bra öppning på turneringen. Efter en god middag, så var de dags för match mot Bergsbyn. Vi sa att vi skulle spela lika bra. Men försöka ha mer boll och kontrollera mer. Första 10 min var katastrofala. Det var felpassar, det var lojt och allmänt uselt. I andra halvlek spelade vi upp oss. Och fick efter ett fint anfall 1-0, genom Jockis. Bergsbyn kvitterade till 1-1 en stund efter, på straff. Och efter det blev det kalabalik. Men vi lyckade hålla undan. Och bli gruppsegrare.

Lördagkväll, innehöll inte alltför mkt. Jag retade Tobbe, vi spelade spel med Morsfars , och Paddan och Lotta, samt så gick vi på godisjakt. Som resulterade i en vanlig promenad istället. Men skam den som ger sig, vi lyckade hitta godis. På hotellet....


Söndagen inleddes med en grym hotellfrukost, och sen lite Moonshiners (mkt bra) på Discovery Channel. Efter det blev det utcheckning och att ladda upp inför kvartsfinal mot Myckle. Där visade vi samma takter som mitt FF. Vi kontrollerade matchen och vann med 1-0, efter mål av Jockis igen tror jag. Tyvärr, så fick vi under turneringen massor av skador. Så under semin mot Morön, var vi skadeskjutna, slitna och trötta. Men vi spelade disciplinerat i första halvlek. Dock hade vi inget spel framåt, och när vi väl fick bollen, så tappade vi den. I andra gjorde dom 1-0 snabbt, efter att ha sprungit ifrån mig, där jag sen var ikapp och skulle kasta mig för att täcka skottet. Men det for under mitt ben och in i mål. Sen efter det, så kändes det som att vi var slagna. 2-0 kom inte långt efter och 3-0 var ett kanonskott. Helt rättvis seger för Morön.

Summa sumarum över helgen. Bra insats av oss. Där vi ser vad vi kan, när vi väl vill. Och det är roligt att retas med Kusin T.


Nä, nu blire att vila upp sig och sen ladda för nästa match. Den 26 mot Sorsele.


Och just det ja. Idag har jag haft min andra träff med min talpedagog. Där vi kör hårt på teknik och taltempo ( det viktigaste) . Hon är riktigt duktig, och jag tror det blir bra. Bara jag får teknikerna inni huvve.

Nä, nu blire att se lite tv. Och vila gammkroppen.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0