Spännande tider.

Fick min anställning förlängd till den 28:de. Och med anställning menar jag jobb ( inte penis) och med 28:de menar jag februari (inte centimeter.) visst får man lägga in lite snuskskämt ibland?

 

Anywho! Det känns bra, att jag fick jobba lite längre. Pengar är alltid bra att ha, sen att jag trivs med jobbet gör ju inte saken sämre. Så, jag är rätt nöjd.

 

Sen har jag även sökt 2 jobb i Stockholm, som kyrkvaktmästare. I know! Jag i Stockholm. Det är ungefär som Manchester United i Ligacup-final. Nämligen lite ovanligt, men det kan hända. ( var tvungen att slänga in ett Manchester United-skämt. Visst, jag håller på Coventry och dom är sämst, samt att dom inte har nånstans att spela sin hemmamatcher. Ja, förutom på nån annans arena. )

 

Så jag hoppas att jag får komma på intervju. Kanske få se nå nytt, prova på en ny miljö. Få känslan, att ha stadig inkomst. Men, vi får se hur det går. Jag håller då mina tummar iallafall.

 

Sen, ännu en positiv nyhet. Jag ska få fara till en logoped i Umeå den 18:de augusti.
Jag har varit där en gång förut. Dock var jag inte så impad över deras "övningar".

 

Övningarna bestod av att jag skulle läsa en text, med bokstäver som jag har svårt för. Tex B, P, S och R tror jag. Ja, det är inte så noga.

Och då kunde en text vara så här.

 

"Lilla Palle Balle, skulle ut och palla äpplen. Då såg han Snorgubben Stefano, vara ute med sin reptil Roger.

 

Palle Balle, blev rädd och sprang hem. Han hade bestämt sig, för att inte palla äpplen nå mer....Stefano vart nöjd. Slut."

 

Okej, kanske lite mer barnvänliga texter än det. Men ni fattar vad jag menar. Sen skulle jag träna på att säga B, P, S och R. Men först och främst. Så har jag alltid stammat när jag läser. Och det kommer jag alltid göra. Jag är mer en kille som improviserar. Det körde jag mycket på redovisningar i skolan. Och för det andra. Jag bryr mig inte om Balle Palle och Stefano. Så, det var skit enligt mig. Övningarna fick mig bara att tänka mer på stamningen, än att inte göra det.


Jag hoppas verkligen, att jag får lära mig teknik och andning, när jag åker till Umeå. Det är sånt jag behöver, då tror jag att det blir jävligt bra. Men jag kommer självklart att uppdatera er, efter första träffen.


Så, saker händer i mitt liv. Och sen att fotbollssäsongen närmar sig gör inte saken sämre. Så just nu är jag en happy camper. Och förlorar Newcastle och Man Utd i helgen, så lär jag bli ännu lyckligare. (skadeglädje, är den enda glädjen)

Nä, nu blire att käka nå, för att sedan leka Carl Baker ( Coventrys lagkapten) på träningen. Hoppas ni får en grym helg!


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0