Fotbollsavslutning = fantastisk fest.

Jag hade ju lovat en uppdatering,  efter lördagens fotbollsfest. Och jag ska försöka minnas allt.
 
Dagen började med, att jag vaknade upp ca 08.30. Jag slog på kaffebryggaren, och medans jag väntade på att kaffe skulle bli klart, då gjorde jag min dagliga morgonpissning.  Efter det, då hämtade jag, min underbara morgonrock. Och med morgonrocken på, kaffet i handen, och ostmackan i käften, så hade dagen börjat bra. Och den skulle bara bli bättre.
 
 
Kl. 10.00, så hade vi ett jobb att utföra på nya tjamstavallen. Glad i hågen, tog jag på mig mina mjukisbyxor och begav mig mot planen. Döm av min förvåning, när ca 12 pers stod och väntade på arbetsledaren aka Wänne. Men jag styrde som vanligt upp jobbet,  och vi blev klara i god tid. Nä, skämt å sido.  Det var en bra uppslutning och vi jobbade på bra. Men det visar bara vilket härligt gäng vi är. Bra jobbat! Eller hur man nu säger.
 
 
Efter det,  så hade vi lite tid över.  Och då blev det att fara till sporthallen och se lite volleyboll. Rätt roligt att se.  Och tjejerna är sjukt duktiga. Själv hade jag grinat ihjäl mig, efter några slags med bollen. 
 
Stunden var då kommen. Vi begav oss till sporthallen,  för den årliga traditionen. Nämligen brasseboll. Äldre mot yngre. Jag var såklart i dom äldre. För ja, jag har ju inget hår...
 
 
Första halvlek, så förlorade vi. Jag vill inte skylla på nåt. Men jag tycker alla sprang fel. Utom jag då. Sen att vi var en man kort. Och ja, jag erkänner. Jag är väl inte direkt Neuer i målet. Jag är snarare, rena rama hålet. (Ja, jag är nöjd över att det där rimma ). Andra halvlek spelade vi bättre. Vi hade tålamod, och krossade det yngre laget med typ 18-4. Jag höll inte räkningen så noga, men jag gissar att den slutade så. Säger nån emot, då får dom höra av sig. Speciellt Fritte, som tacklade mig på hockeyvis. Och jag kan ha slagit skallen,  och därmed ha fel om resultat.  Men jag tror det stämmer. Så att säga....
 
 
Efter Elias kross, i typ "pricken" eller vad leken vi gjorde kallas. Så begav vi oss hemåt vägen.  För att fortsätta kvällen hos mig. Där det vankades tjatter och fotboll på tv. Vi hade sjukt trevligt. Men det bästa , var när vi bestämde oss för att se lite highlights från våran match mot Artic Cat. Det var sjukt roligt att se. Mycket skratt blev det. Och tårar,  eftersom mitt mål var så jävla snyggt.  
 
 
Middag, och prisutdelning stod på schemat. Otroligt god mat, och fantastiska tal från alla inblandade. Men framförallt Broder Patrik, ska ha en extra eloge. Han lyckades att framkalla skratt, men även stiga i arvhierarkien, med att håna familjens guldgosse.  (Ja,  det är jag. ). Men allvarligt talat, då ska alla inblandade ha en stor eloge och kärlek, för deras jobb under avslutningen.  Och framförallt under säsongen. Tusen tack och tusen kramar.  Ni är guldvärda. 
 
 
Efter middag, och kaffe. Då blev det mingel.  Och där märkte jag, hur härlig stämning det är i Malå IF. Från Bk Nila till A-laget. Alla var glada, och det märktes att vi trivdes tillsammans och det ska vi ta med oss.
 
 
Sen blev det utgång på  Malåborg. Där blev jag full, hade ett good talk om The Hobbit,  och gick runt som en yr back i Coventrys mittfält....
 
 
Men roligt hade jag. Och jag hoppas det blir lika fränt nästa år. 
 
Tack alla inblandade! Ingen nämnd, ingen glömd. 
 
 
Bye! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0